ستارگان دروغ و خیانت

ستارگان دروغ و خیانت

جمع آوری آراء ، نظرات ، مقالات و یادداشتهای پراکنده ناریا (آقای ناصر پورپیرار)
ستارگان دروغ و خیانت

ستارگان دروغ و خیانت

جمع آوری آراء ، نظرات ، مقالات و یادداشتهای پراکنده ناریا (آقای ناصر پورپیرار)

اعتراف به وقوع پوریم از طرف نخست وزیر اسرائیل بنیامین نتانیاهو

یه دوست

پنجشنبه 18 اسفند 1390 ساعت 03:38 AM
و بالاخره اعتراف نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل به وقوع پوریم:
بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل روز دوشنبه هدیه ای به باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا داد که بار معنایی زیادی درباره تنش موجود این کشور با ایران دارد. این هدیه، کتابی قطور و قدیمی به زبان عبری است که داستان توطئه ایرانیان باستان علیه یهودیان ساکن در ایران را روایت می کند.

نام این کتاب باستانی «طومار استر» است و داستان ملکه استر، همسر زیبای یهودی خشایار شاه، پادشاه ایرانی را بیان می کند که توطئه هامان، وزیر این پادشاه هخامنشی برای کشتار یهودیان ساکن در ایران را خنثی کرد. کتاب استر، یکی از بخش های عهد عتیق در کتاب مقدس است که حدود ۲۵۰۰ سال پیش رخ داده است و یهودیان بنا به این داستان و نجات قوم یهود در ایران با کمک ملکه استر، در جشن پوریم شرکت می کنند.»

خبرگزاری رویترز به نقل از یک مقام اسرائیلی می گوید آقای نتانیاهو به باراک اوباما گفته است: «آنها (ایرانی ها)، آن زمان هم می خواستند ما را نابود کنند.»
عید مذهبی پوریم هر ساله ۱۴ و ۱۵ آدار در تقویم عبری برگزار می شود که امسال برابر شده است با روز چهارشنبه، هفتم مارس (۱۷ اسفند). یهودیان در این روز در کنیسا حاضر می شوند و کتاب استر، موسوم به مگیلا را می خوانند.

یکی از قسمت های این کتاب می گوید: «و یهودیان تمام دشمنان را با تیغ شمشیر و کشتار و نابودی درهم کوبیدند و آنچه را انجام دادند که دشمنانشان با آنان می کردند.»
بنیامین نتانیاهو که برنامه اتمی ایران را تهدیدی علیه موجودیت کشور اسرائیل می داند پس از ملاقات روز دوشنبه با باراک اوباما در کاخ سفید به خبرنگاران گفت که نسخه ی طومار استر را به آقای اوباما هدیه داده است.

نخست وزیر اسرائیل همچنین برای بیان خطرات ایران اتمی، به واقعه هالوکاست در جریان جنگ جهانی دوم توسط آلمان نازی اشاره کرد که طی آن شش میلیون یهودی کشته شدند.
باراک اوباما از آقای نتانیاهو خواست تا زمان بیشتری برای عملکرد و تاثیر عمیق تر تحریم های اقتصادی علیه ایران بدهد. اسرائیل درباره تهدید اتمی ایران علیه اسرائیل و «عواقب خطرناک» آن در خاورمیانه به شدت نگران است و بارها از آمادگی برای حمله به تاسیسات اتمی ایران خبر داده است. ایران می گوید برنامه اتمی اش تنها با اهداف صلح آمیز است.

بنیامین نتانیاهو در سخنان شامگاه دوشنبه خود در نشست سالانه ایپک، کمیته روابط عمومی اسرائیل و آمریکا خواستار جدیت در قبال ایران شد و گفت در مورد ایران، بیش از این نمی توان صبر پیشه کرد.
http://www.voanews.com/persian/news/Esther-Netanyahu-obama-gift-141620773.html  
نظرات 1 + ارسال نظر
آزاده / ق چهارشنبه 24 اسفند 1390 ساعت 04:56 ب.ظ

1 - جدیدالسلام ها که تعدادشان دارد فراوان می شود ، این روزها دارند رخ نمایی می کنند . برخی از آنها در همین خبرگزاری های حکومتی هستند .
2 - کنجکاوی پیرامون جریان پوریم بالا گرفته . برای همین برخی ها آستین بالا زده اند و با مخابره به اورشلیم عقل های شان را روی هم گذاشته اند تا چاره ای بی اندیشند . طبق معمول ، گشته اند که واقعه پوریم را با یکی از رخدادهای تاریخ عرب مقایسه کنند ، تا از شدت جنایت و بار گناه یهود کم کنند . واقعه یهودیان بنی قریضه = پوریم
3- بروبچز خبرگزاری فارس که پیشنهاد تحریم خرید کالاهای عربستان سعودی را به حاجیان می دهد و استقبال گسترده ای هم از این خبر مذکور هدیه ضد ایرانی نتانیاهو داشته اند ، و آن دیگرانی که سنگ اسلام را به سینه می زنند هیچ وقت طی یک گزارش از مقامات درخواست نکرده اند " سالهای مدیدی ست که داستان بنی غریظه در کتاب های دینی و تاریخ ، در مدارس ایران چاپ و تدریس شد و می شود ، چرا پوریم به کتاب هایی که مملو از داستان های لشکرکشی اعراب و مغول ها بود و همچنین اسکندر و البته وقایع خیبر و احزاب زمان محمد الحاق نشد ؟
4 - در کتاب اسلام و شمشیر ، آقای پورپیرار جریان بنی غریظه را توضیح داده . که باز هم یک کلاش جهودی آمده و تاریخ قمری را با تاریخ عبری اشتباه گرفته و مثل واقعه عاشورا که در ماه حرام اتفاق افتاد ، یهودیان در ماه حرام سلاخی شده اند !!
6 – نیازی به چنین هدیه ای از طرف نتانیاهو نبوده ، همه جهان می داند پوریم یک جشن یهودی است ، جشن پیروزی یهود در امپراطوری پارس . چینی ها هم که بازار را قبضه کرده اند مقارن این جشن اسباب و لوازم جشن را تهیه و برای فروش به آمریکا و همچنین اسرائیل صادر می کنند .. پس باراک اوباما جای خودش را دارد که یک دولت مرد آمریکایی ست و شهروندان یهودی آمریکایی در این کشور تحت اداره اش همه ساله این جشن را می گیرند ، پس کم و بیش با استر و داستان پوریم آشناست . پوریم / نوروز ایرانیان / روز استر در کشورهای غربی و اروپایی .
5 – آقای پورپیرار حواسش باشد که بعضی از جدیدالسلام ها جوجه بسیجی هم هستند که هم نان اسم اسلام را می خورند و هم با اسرائیل در جریان اوسیراک راه می آیند . با زرنگی نظرات شان را پای چنین مطالبی می آورند و البته در برخی از سطور هم به تایید و تشویق آقای پورپیرار می پردازند اما به گمان باطل شان می خواهند زرنگ بازی در بیاورند و با دست کاری در اخباری که پیشنهاد نصب آن را می دهند بگویند پوریم ربطی به نوروز ندارد .
شرح خبر
هدیه ضدایرانی نتانیاهو به اوباما چه بود؟
آتلانتیک ضمن انتقاد از هدیه داده شدن این کتاب توسط نتانیاهو به اوباما، این کار را برای سیاه‌نمایی ایرانیان نادرست دانسته که بهتر بود به جای این هدیه، نتانیاهو به اوباما یک خودکار زیبا هدیه می‌کرد! نتانیاهو در واقع یک متن مذهبی را برای مصارف سیاسی به‌کار برده است تا از سخت بودن انتقاد به چنین متنی بهره ببرد.
به گزارش خبرگزاری فارس: بنیامین نتانیاهو، رئیس کابینه رژیم صهیونیستی با هدف سیاه‌نمایی ایرانیان، کتابی مذهبی را به اوباما هدیه داده است که علیه ایرانیان است.
به گزارش آتلانتیک، بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل در دیدار از واشنگتن نسخه‌ای از کتاب «استهر» را به باراک اوباما، رئیس‌جمهور ایالات متحده هدیه داد که بیانگر داستان یک امپراطور ایرانی است که قصد داشت یهودیان را از این امپراطوری محو کند. آن‌گونه که روزنامه صهیونیستی هاآرتص می‌گوید، این اقدام نتانیاهو در واقع تلاشی برای عمومیت بخشیدن موضوع این کتاب به تمام ایرانیان است. نخست‌وزیر اسرائیل خطاب به اوباما گفت که ایرانیان می‌خواهند یهودیان را نابود کنند.
آتلانتیک می‌نویسد: اکنون تصور کنید که یک رهبر عرب یا ایرانی مسلمان با رئیس‌جمهور آمریکا دیدار کند و بخش‌هایی از قرآن را که در خصوص درگیری میان مسلمانان و برخی قبایل یهود است، به وی نشان دهد. یهودیان بنی‌قریضه در دوران حضور پیامبر اسلام (ص) در شهر مدینه، به طور مخفیانه با دشمنان ایشان در مکه تبانی کرده بودند. فرض کنید که این رهبر مسلمان به اوباما بگوید که بر این اساس، یهودیان به دنبال نابود کردن مسلمانان هستند. «آن‌گاه واکنش آمریکا چه خواهد بود؟»
این نشریه آمریکایی با اشاره به اینکه در قرآن کریم بخش‌هایی نیز وجود دارد که تورات را به عنوان کتاب خداوند مورد اشاره قرار داده و حقانیت اصل آن را تایید کرده و بخش‌هایی دیگر از این کتاب الهی، تاکید کرد که به همین شکل در تورات نیز بخش‌هایی وجود دارد که ایرانیان را مورد تمجید قرار می‌دهد تا آنجا که «کوروش هخامنشی» در این کتاب مسیح خوانده می‌شود چرا که بنی اسرائیل تبعید شده را به خانه بازگرداند.
آتلانتیک ضمن انتقاد از هدیه داده شدن این کتاب توسط نتانیاهو به اوباما، این کار را برای سیاه‌نمایی ایرانیان نادرست دانسته که بهتر بود به جای این هدیه، نتانیاهو به اوباما یک خودکار زیبا هدیه می‌کرد! نتانیاهو در واقع یک متن مذهبی را برای مصارف سیاسی به‌کار برده است تا از سخت بودن انتقاد به چنین متنی بهره ببرد.
این مقاله در پایان از تندروی‌هایی که در ایالات متحده به نام مذهب انجام شده و آمریکا را در آستانه جنگ قرار می‌دهد، انتقاد کرده است.

ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد