ستارگان دروغ و خیانت

ستارگان دروغ و خیانت

جمع آوری آراء ، نظرات ، مقالات و یادداشتهای پراکنده ناریا (آقای ناصر پورپیرار)
ستارگان دروغ و خیانت

ستارگان دروغ و خیانت

جمع آوری آراء ، نظرات ، مقالات و یادداشتهای پراکنده ناریا (آقای ناصر پورپیرار)

ماهیت قضایای مرتبط با مسائل معاصر ایران

ساده دل

سه شنبه 16 اسفند 1390 ساعت 11:50 PM


خوشختانه در جستجوی اینترنتی مطالب بسیار خوبی در خصوص مسجد محدثین پیدا کردم
ادامه داستان را که در مجله گم شده بود در سایت اختصاصی این مسجد پیدا کردم
http://www.mohaddesin.ir/index.php/fa/%D8%B4%D9%86%D8%A7%D8%AE%D8%AA-%D9%85%D8%B3%D8%AC%D8%AF/%D8%B9%D9%84%D9%85%D8%A7%D9%8A-%D9%85%D8%B3%D8%AC%D8%AF.html

در داستان فرح انگیز این مسجد از صفویه دروغین و علمای اخباری آن دوره! چون مجلسی,آیت الله اقابزرگ تهرانی(کسی که پدر عسکراولادی یهودی پیش وی اسلام آورد!), مجلس موسسات نادرشاه قلابی سخن رفته است
وجه تشابه اکثر این علما(قلابی یا..!) سعی وافر در جمع آوری و ایجاد کتب حدیث است!(بعد شش هفت قرن پس از اسلام!) و البته هرکدام در کارنامه خود چون همان میرزای شیرازی! نامه یا ملاقات و تشرفی از امام زمان دارند

متن از لینک:

مجتهد فرزانه حضرت آیت الله محمد نصیر بارفروشی فرزند محمد معصوم , از اکابر علمای امامیه و اعاظم مجتهدین مازندرانی در قرن دوازدهم هجری و اواخر دوره صفویه می باشد که از شهرت بسیاری برخوردار بود.

وی، عالمی عارف، زاهدی عابد و دارای کرامات , مورد احترام عموم مردم منطقه و علمای اعلام بوده و هم اکنون نیز , مزارش محل حاجات اهل دل و نیازمندان است.
محـمـد نـصـیـر بـارفـروشـی اخـبـاری مشـرب و متـأخـر از علامه مجلسی(1110ـ 1037) است



  علامه سید محسن امین در اعیان الشیعه می نویسد: شیخ محمد حسن بار فروشی، معروف به شیخ کبیر، از سالخوردگان علمای معاصر و از شاگردان صاحب جواهر و دارای اجازه از ایشان می باشد. عالمی فاضل، فقیهی اصولی، محدّثی رجالی و ادیب است. رساله عملیه او به نام «صراط النجات» د راختیار مقلدین ایشان بود. در تاریخ آمده است که ناصر الدین شاه در سفرش به بابل به محضر وی شرفیاب شد و عرض ادب نمود. علما و اعظم حوزه های علمیه نجف و قم با آثار وی آشنا هستند که حکایت از عظمت علمی دارند.


تألیفات علمی وی عبارتند از :

1- نتیجة المقال فی علم الدرایه و الرجال.

2- حاشیه بر کتاب فرائد الاصول شیخ مرتضی انصاری.

3 - سراج الاُمّة، شرح مفصل برلمعه شهید اول .

4-حدیقه العارفین در سیر و سلوک.    

5 - حدیقه الشیعه فی الاخلاق.

 6- تتمیم الدره فی صلاه الجمعه .

7- حاشیه بر شرح تصریف ملا سعد الدّین تفتازانی.

8- شرحی بر شرح تصریف تفتازانی.

9- صراط النجاه که رساله عملیه وی بود.


نامبرده که از دوستان شیخ شهید فضل الله نوری و مراد وی بود همواره در دفاع از مشروطه مشروعه پر تلاش بود و هدایت مبارزان را بر عهده داشت. تمام موقوفات شهرستان بابل بر عهده ایشان بود و منزل ایشان ملجا مومنان و درماندگان و علما و طلاب بود.


امیدوارم در مبحث جدید مشروطه مفید وافع شود
پاسخ:
آقای ساده دل. ضمن عرض تشکر از ارسال لینک ها قضایای مرتبط با مسائل معاصر ایران بی اندازه بغرنج و در عین حال  راه نما و آرام بخش قلوب  قبیله حقیقت خواهان است.
نظرات 0 + ارسال نظر
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد