ستارگان دروغ و خیانت

ستارگان دروغ و خیانت

جمع آوری آراء ، نظرات ، مقالات و یادداشتهای پراکنده ناریا (آقای ناصر پورپیرار)
ستارگان دروغ و خیانت

ستارگان دروغ و خیانت

جمع آوری آراء ، نظرات ، مقالات و یادداشتهای پراکنده ناریا (آقای ناصر پورپیرار)

تاثیر الآثار

khalil

چهارشنبه 5 بهمن 1390 ساعت 11:39 PM
سلام استاد عزیز
واقعاً بی آبرو شدن نصف جهان برای اصفهانی ها سخت تر شد. چون چند روز پیش دیداری داشتم از یک دوست اصفهانی زمان دانشجویی  که با آن در مورد تازه ساز بودن مسجد شاه عباس و دیگر آثار بحث می کردم که طبیعتاً حقیقت سخت و قابل قبول ایشان نبود و می گفت:" بازهم کتابهای پورپیرار را می خوانی"؟

استاد در تمامی تصاویر که سه بنای معروف مد نظر عکاس بوده ،معلوم می شود که نقش جهان یا خود شهر اصفهان فقط  به همین ها می بالید.
خیلی خیلی ممنون...  
 
 
 
 
 
khalil
چهارشنبه 5 بهمن 1390 ساعت 11:56 PM
گزارشی دلخراش از مسجد جامع اصفهان
تصاویر گرفته شده و نظر کارشناسان حاکی از آن است که مسجد هزار ساله جامع اصفهان به عنوان مهمترین مسجد تاریخی ایران که بر آن لقب کلکسیون معماری ایرانی اسلامی را گذاشته اند دچار تخریبی تدریجی اما گسترده شده است.
اگرچه به دلایل مختلف به نظر می رسد تخریب آثار تاریخی کشور روند روزافزونی به خود گرفته است ، اما ادامه اقدامات تخریبی در مسجد جامع اصفهان از آن رو حائز اهمیت است که این مسجد پراهمیت ترین مسجد تاریخی ایران به شمار می آید و از آن به عنوان کلکسیون معماری ایران اسلامی نام برده می شود.
در دهه ۱۳۵۰ خورشیدی، کاوشهای باستان شناسان نشان داد که مسجد جامع اصفهان روی بنایی از دوران پیش از اسلام ساخته شده است. همچنین در کف مسجد و میان جرزهای قطور آن، آثاری از یک مسجد متعلق به ۱۲۰۰ سال پیش و نیز مسجدی از دوره آل بویه متعلق به ۱۱۰۰ سال پیش بدست آمد. با این حال، بیشتر ساختمانهای کنونی مسجد از دوره سلجوقی برجای مانده اند و حداقل بین ۹۰۰ تا ۱۰۰۰ سال قدمت دارند.
در دوران حکومت ایلخانان مغول، یعنی بیش از ۷۰۰ سال پیش بخشهایی به مسجد دوران سلجوقی افزوده شد که مهم ترینشان محراب الجایتو بود. این محراب نفیس ترین محراب گچ بری ایران است. در سده های نهم و دهم هجری قمری، حکمرانان تیموری و آل مظفر و نیز ترکمانان آق قویونلو ساختمانهایی شامل شبستان، ایوان و مدرسه را در مسجد جامع بنا نهادند.
این مسجد، چهارصد سال پیش و به روزگار سلسله صفویه، به طور اساسی مرمت شد و آثار نفیسی بدان افزوده گشت. حتی افغانان غلجایی که دولت صفوی را برانداختند و خرابی بسیار به بار آوردند، به مرمت مسجد جامع همت گماردند و تزئینات صفه شمالی اش را کامل کردند. در دوره قاجاریه سر در فعلی مسجد ساخته شد و در دوران معاصر نیز مرمتهای گسترده و پیچیده ای توسط کارشناسان ایرانی و ایتالیایی در آن صورت پذیرفته است.
مسجد جامع اصفهان در زمان جنگ تحمیلی هدف موشک رژیم بعثی قرار گرفت و بخشی از ضلع جنوبی آن ویران شد. اما مدیران سازمان میراث فرهنگی وقت به سرعت بخشهای خراب شده را بازسازی کردند. از دهه ۱۳۷۰ خورشیدی این سازمان کوشید تا با گسترش دایره ثبت جهانی میدان امام اصفهان (نقش جهان) مسجد جامع را در فهرست آثار جهانی قرار دهد اما ساخت و سازهای غیر مجاز در بافت تاریخی اصفهان و نیز کم توجهی مدیران جدید سازمان میراث فرهنگی به مسجد جامع، این طرح را تا به امروز مسکوت گذارده است.
گزارش تصویری و تشریحی خبرگزاری مهر از وضعیت کنونی مسجد جامع اصفهان خود بهترین روایتگر بی توجهی ها و بیانگر اقدامات تخریبی شدیدی در این مسجد است که از زمان موشک اندازی رژیم صدام تا کنون سابقه نداشته و آسیب های شدیدی را به بزرگ ترین و نفیس ترین مسجد تاریخی ایران وارد آورده است.
تصاویر سخن می گویند

مهمترین مشکل مسجد جامع اصفهان نبود امنیت و حفاظت این بنا است . به طوریکه در سالهای گذشته شبستانهای وسیع و زوایای تاریک این مسجد پناهگاه بزهکاران و معتادان شدند. سازمان میراث فرهنگی که دارای یگان ویژه حفاظت از آثار تاریخی است ترجیح داده که به جای گماردن نگهبان بخشهای مختلف مسجد جامع را با دیوارکشی و نصب درهای آهنی حفاظت کند. این دیوارکشی ها دخالت آشکار در کالبد تاریخی مسجد و مغایر با کنوانسیونهای بین المللی مبنی بر حفظ حریم منظرین آثار تاریخی است.

دوده هایی که تزیینات آجری گنبد تاج الملک در جبهه شمالی مسجد را سیاه کرده اند، اوقاتی را به یاد می آورند که معتادان با خیال آسوده و بدون دلواپسی، شرم آورترین صحنه ها را در خانه خدا و زیر این گنبد هزار ساله رقم می زدند.

نگماشتن نگهبان در مسجد جامع، سر در این بنای تاریخی را مصون نگذارده است، به گونه ای که از کاشی های تاریخی به عنوان تابلوی اعلانات هم استفاده می شود!
پاسخ:
آقای خلیل. عجیب است که شما ظاهرا کتاب های مرا می خوانید اما حرف های سراپا جعل و فریب کاوشگران مسجد جامع را تکرار می کنید که معلوم نیست از کجا یافته اید زیرا هنوز گزارش عملیات هفت ساله مسجد جامع اصفهان را منتشر نکرده اند.
نظرات 2 + ارسال نظر
سلام،من پنج‌شنبه 6 بهمن 1390 ساعت 04:35 ب.ظ


سلام

من همونی هستم که قرار بود یک سری از واکنشهای تازه واردین به مباحث استاد رو بنویسم و دنبال پاسخ مناسب برای درک ذهنیشون بگردم تا برای تفهیم به مخاطبین جدید کارآمد باشد
هرچند ممکنه مطالبی که مینویسم خنده دار و بی فایده به نظر برسند، ولی بعدها میشود از آنها استفاده هایی کرد(در مطالعات راهبردی)
راستش داشتن وبلاگ برام راحت نیست
اینطور راحت ترم که در قسمت نظرات وبلاگی دیگر بنویسم

راستی،خیلی از نظرات وبلاگ استاد در اینجا ثبت نشده
هرچه دنبال یکی از نظراتم گشتم پیدا نکردم
شاید فراموش کردید یا شاید هم نخواستید ثبت کنید
به هرحال خالی از نکته نبود




وقتی به پدرم میگویم ایران خالی از سکنه بوده،میگوید نادرشاه با 300هزار نفر به هند لشکر کشی کرد
این جمعیت را از کجا آورده پس؟!
میگویم نگرفتی،نادرشاه وجود نداشته،هیچ شاهی نبوده چون کشوری نبوده که نیاز به شاه داشته باشد
میگوید پس حمله اش به هند چه میشود؟ تاثیرات کارهای نادر و شاهان دیگر بر کشورهای دیگر هم بوده
شاهد زنده اش تایید خود هندی ها بر این تاریخ هست
میگویم تمام اینها بر اثر القائات کمپانی هند شرقی میان مردم ایجاد شده(نقش فیلمها را نباید دست کم گرفت)،مناطق محروم تر دست نخورده تر هستند و کمتر این داستانها به گوششان خورده
شاهد زنده این القائات،تحریک هندوها و باورمند کردن آنها به معبد بودن مسجد باربری و تخریب آن ...در نهایت ایجاد تفرقه و جدا شدن پاکستان است

میگوید داری زیادی یهودی ها را بزرگ میکنی ،انگار دنیا دست انهاست که بیایند این همه جعل بسازند و تسلط داشته باشند
این همه خرج کنند
چرا باید به نفع ما تاریخ و فرهنگ و شاعر بسازنئد؟
آنها اگر هنر داشتند برای خودشان میساختند

میگویم اولا اینها را به خرج خودشان نساختند،از مالیات مردم بیچاره و غارت بدست رضاشاه با پول قاجار و .. ساختند
الان هم از بیت المال خرج ساخت مجعولاتشان در میراث فرهنگی و تجلیل از این و آن تامین میشود
یک ساله این همه حجم دروغ را جعل نکردند،هنوز هم آثار باورهای نسبتا حقیقی تر در جعلیات اولیه دیده میشود،زیرا که مجبور بودند برای باورمند کردن مردم به طور نسبی بر پایه باورهای خودشان تاریخ بسازند و کم کم برای نسلهای بعد برنامه های گسترده تر ریختند

به تدریح کوهی از نوشته جات و سکه ها و .. تاریخی ساختند
سکه هایی که گاه برای تیغ زدن ملت ایران(بازپس گرفتن)،جعل میشدند تا در کنارش بهره برداری های سیاسی خاص خودشان را بکنند(تجربه نزدیکتر همان قضیه منشور کورش) ، گاهی توضیح و توجیه پوشاندن یک دروغ،آنها را واار به ساخت دروغهای دیگر میکرد
تمجید از هیپنوتیزم شدگان تاریخ و اقدامات فرهنگی و فشار اجتماعی،عده زیادی را ترغیب میکرد تا برای توجیه خللهای مختلف تاریخ،کتاب بنویسند و به عنوان کاشف راز برهه ای از تاریخ برایشان سوت و کف بکشند(شعبانی یکی از انهاست)

آنها یک جریانی را به راه انداختند،باقی را خودباختگان و شیفتگان دروغ و .. ادامه میدادند
دروغ را دشمن میسازد ساده لوح تکرار میکند و بسط میدهد و...
با تحریک احساسات امثال زرین کوبها بسیار پدید امدند که برای نوشتن برضد اسلام و عرب و .. احساس تکلیف میکنند
هیمنها بودند که با سعی تمام به مردم قبولاندند که روزی کشورشان مورد حمله اعراب قرار گرفت
خورجین پر از شاعر و نویسنده و هنرمند زمان قبل انقلاب،پر بود از کسانی که با لحن محرک و حماسی با یاداوری نام ارش و داریوش و .. ناسیونالیسم را ترویج میکردند


برای قسمت اخر سخت است توضیح دهم
حجم ضربات سختی که با این دروغ ها به اسلام زده شد،درگیری های خونینی که میان اقوام پدید آمد
نابسامانی های فرهنگی که یکی پس از دیگری سربرآورد و فرقه های صوفیه و رنگ وارنگ خطرناک که به همت کنیسه تولید شدند

سخت است توضیح دهم یک عمر انچه که تحت عنوان افتخار و نخبگان و مشاهیر فرهنگی شنیده،جز جعل و دروغ و زشتی و نافرهنگی چیز دیگری نیست و ضررش به مراتب یبشتر از سود خواندن شعر حافظ در شب نشینی هاست
ضررش بیشتر از برنامه فرهنگی کانال آموزش است که شب حفظ شعر راه انداخته و واقعابرنامه ای مضحکتر و بیهوده تر این پیدا نمیشود

(لطفا سعی کنی کامنتهای با ارزش رو به بحثهای مربوطه در لینکهای سایت ناریا (w3.naria.ir)انتقال بدهید تا برای همیشه در کنار آن مباحث راهنمای خوانندگان جدید باشد)

سلام
نمی دانم چه اصراری دارید عقایدتان را بر پدر خویش تحمیل کنید!
آیا جوانان مشتاق را در همه جا نمی بینید؟ محل کار، درس، دوره هم نشینی ها و هزاران جای دیگر؟ آنها را که مستعدتر و آماده تر و مشتاق ترند را در نظر آورید و از هدیه ساده یک فیلم شروع کنید و ببینید که آیا بدون هیچ گونه پیشداوری و اطلاع قبلی از محتوای آن، چه واکنشی دارد و سپس کار را ادامه دهید.
این تجربیات برای هر کس پیش می آید و کاملا هم طبیعی است.
در مورد کامنتها هم باید گفت کامنتهایی منتقل می شوند که دارای پاسخ باشند و اگر کامنتی پاسخ دار دیدید که منتقل نشده، احتمالا به این دلیل است که کسی خارج ار ترتیب بررسی ما، در مقاله ای دور سوالی پرسیده و جوابی گرفته. مثلا در وبلاگ ناریا اکنون 31 پست وجود دارد ولی ممکن است کسی مثلا پست دهم را بخواند و کامنتی بگذارد و جوابی بگیرد و چون ما انتظار این را نداریم، چنین کامنتهایی از دستمان در می رود و خود آقای پورپیرار هم هیچ اشاره ای به این موضوع نمی کند. علی ای حال اغلب آخرین یادداشت و یادداشت ما قبل چک می شود ولی اگر در این بین شما کامنتی دیدید که در این جا ضبط نشده بود، لطفا اطلاع دهید تا آرشیو کامل شود.
از نظر امنیت هم معمولا هفتگی این وبلاگ آرشیو می شود و اگر هک شود، امکان بازیابی ناممکن نیست.
سایت ناریا هم در اختیار آقای عابدی است و احتمالا او نیز آرشیو می کند.
موفق باشید.

سلام،من پنج‌شنبه 6 بهمن 1390 ساعت 06:03 ب.ظ



ببینید
من از پدرم به عنوان یک جامعه آماری کوچک استفاده میکنم
اول اثرات بر روی پدرم را میسنجم
بعد از روشن شدن تمامی زوایا، با دست پرتر به سراغ دیگران میروم
ما توقع داریم دیگران نیز به مانند ما مباحث را بدون ابهام بپذیرند،گاهی یادمان میرود خودمان چه سوالات اولیه و تناقضات ذهنی برایمان پیش آمده بود
به نظر من قبل از انجام هر حرکتی باید مانند شطرنج،همه چیز را حساب شده برنامه ریزی کرد
سپس میتوان به اقدامات گسترده تری دست زد
یقینا اثر جمعی بیشتری خواهد داشت

در ضمن پدر من فردی است که عمری را در مطالعه کتابهای رنگارنگ تاریخی گذرانده
نتایج حاصله از واکنشهای پدرم، کمک بیشتری میکنند


در مورد کامنتها هم به دلیل اینکه نکات مفیدی دارند،حیفم آمد نگویم
در این وانفسای فیلترینگ و از دست دادن ذخایر کامنتی یکی پس از دیگری حیف است از بین بروند
کاهی خط سیر تفکر خود ما در همین کامنتها نهفته است که میتواند برای تازه واردین راهگشا باشد
برای منی که سالها روزم را با سلام به امام غائب شروع میکردم، پذیرفتن سخنان استاد کار راحتی نبود
کامنتهای دیگران خللها را در پذیرفتن مطالب استاد که برای هر تازه واردی بسیار غریب و غیرواقعی به نظر میرسند،پر میکند
بسیارند کسانی که با روی باز و اشتیاق و امید به مطالعه مطالب استاد پرداختند اما به علت اینکه در برابر تناقضات ذهنی اشان پاسخی نمیابند و درک مطالب برایشان سنگین است،نا امید شده و رفته اند
که حقیقتا حق را به انها یمدهم چون مطالب بسیار ثقیل هستند
اولین کامنتهای بنده در وبلاگ استاد میتواند نقشه جالبی از حالات ذهنی افراد در واکنش به بنیان اندیشی به تصویر میشکد
برخی کامنتها به دلیل اینکه در ادامه کامنتی دیگر هستند
پاسخ دوباره داده نمیشوند
در مورد حج، در ادامه کامنت قبلش،پاسخی گذاشت بودم که در زمره بی مهری شما قرار گرفته

بیشتر مطالبی که در کامنتها میگذارم،به امید ثبت در این وبلاگ بود
سعی میکنم من بعد در هارد شخصی ذخیره کنم تا از بین نروند
باز هم ممنون





نمی دونم با یک نفر هم میشه آمار گرفت و جامعه آماری تشکیل داد؟!!
اگر دنبال این هستید که آماده بشید و بعد برید به جنگ، احتمالا باید منتظر صور اسرافیل باشید!
به هیچ عنوان سعی نکنید مخصوصا در خانواده خود فعالیت کنید. دستور قرآن ، قول معروف در مورد آنهاست و نه ارشاد و هدایت. بی شک حساب خداوندی بر عهده بندگان نیست.
اگر کسی از خواندن کتابها کناره گرفت، به خود او مربوط است؛ ولا تزر وازره وزر اخری.
اگر هم کسی هدایت نمی شود، به ما مربوط نیست؛ و ما انت بهادی من احببت.
اگر کامنتی هست که جواب داده شده و در این وبلاگ موجود نیست، آدرس بدهید تا منتقل کنم و اگر کامنتی است که جوابی نگرفته است، معیار دیگری که جهت درج دارد، یعنی نکته جالب و مهم و مفیدی که در بخش "نظرات جالب دیگران" درج می شود.
موید و منصور باشید.

ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد