ستارگان دروغ و خیانت

ستارگان دروغ و خیانت

جمع آوری آراء ، نظرات ، مقالات و یادداشتهای پراکنده ناریا (آقای ناصر پورپیرار)
ستارگان دروغ و خیانت

ستارگان دروغ و خیانت

جمع آوری آراء ، نظرات ، مقالات و یادداشتهای پراکنده ناریا (آقای ناصر پورپیرار)

ارزش صبر کردن تا بیان تمام تاریخ معاصر

زین العابدین پنجابی

دوشنبه 19 دی 1390 ساعت 09:51 AM
در کنار بودای بامیان (که به واقع بودا نیست و مجسمه ای از یکی از شاهزادگان قدیم می باشد) مردمی ترک صورت و فارسی زبان و شیعه مذهب زندگی می کنند

در مناطق مرکزی افغانستان جمعیت بیش از 6 میلیونی هزاره ها زندگی می کنند هزاره ها از نظر آناتومی و چهره کاملا شبیه به نژادهای آسیایی اللخصوص ترکان اویغور و مغولها میباشند به زبان فارسی با لهجه هزارگی صحبت می کنند اما دایره لغاتشان سرشار از لغات اصیل ترکی و گاها مغولی می باشد. هزاره ها شیعه مذهبهای بسیار متعصبی هستند و به این سبب متحمل خسارات بسیاری شده اند.

هزاره ها یک برگ تاریخ پیش از صد سال ندارند و هرکس بر اساس میل و سلیقه خودش برای آنان تاریخ نوشته است مثلا بعضی محققین غربی آنان را مهاجران ترک (هونها) دانسته اند و بعضی هم آنان را بقایای مغول میدانند اما به واقع مستندات این ادعاها آنقدر ضعیف است که قبولش برای خود هزاره ها هم دشوار می نماید.

حال اگر زبان فارسی را بدیش و انتشار مذهب شیعه را در همین چند صد سال اخیر فرض کنیم و جود چنین مردمی خود سوالات بی جواب دیگری را ایجاد خواهد کرد که ماهیت هزاره ها چیست و چگونه فارسی زبان و شیعه مذهب شده اند و ورودشان به کوهستانهای مرکز افغانستان در چه زمانی بوده است.


پاسخ:
آقای پنجابی. برای گشوده شدن گره هایی که بر می شمرید باید مدتی دیگر حوصله کنید. اگر به خواست خدا ارائه مسائل معاصر میسر شد، معلوم تان می شود که ارزش صبوری  را داشته است.
نظرات 0 + ارسال نظر
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد