ستارگان دروغ و خیانت

ستارگان دروغ و خیانت

جمع آوری آراء ، نظرات ، مقالات و یادداشتهای پراکنده ناریا (آقای ناصر پورپیرار)
ستارگان دروغ و خیانت

ستارگان دروغ و خیانت

جمع آوری آراء ، نظرات ، مقالات و یادداشتهای پراکنده ناریا (آقای ناصر پورپیرار)

سوال در مورد مبلغین اسلام، روم شرقی و غربی، کشتی رانی در جهان

سلام

شنبه 17 دی 1390 ساعت 3:46 PM
استاد سلام .اینطوری که من از پاراگراف اول متوجه شدم منظورتون اینه که تا ۵۰۰ سال پیش هیچ یک اقوام یک قوم از احوال اقوام قاره های دیگر یا حتی اقوامی به فواصل حتی چند صد کیلومتری خود مطلع نبودند و  حتی هیچ پیشینه و فرهنگ مشترکی نداشتند؟ اینجا چندسوال مطرح میشه که :
۱-آیا امپراطوری روم که آثار فراوانی در خارج از محدوده حکومتی خود بجا گذاشته(شمال افریقا-غرب اروپا-ترکیه) از این اصل شما مستثنی است؟
۲- اصولا تا ۵۰۰ سال پیش آیا اسلام عزیز از محدوده شبه جزیره عربستان خارج شد یا خیر؟ آیا وارد شمال آفریقا شده بود تا آن زمان؟
۳-آیا تا ۵۰۰ سال پیش تقریبا هیچ حکومت مرکزی که اقوام مختلف را اداره کنه و محدوده بزرگی را تحت کنترل داشته باشه و مثلا سیستم حکومتی منظم داشته باشه نداشتیم؟
با تشکر فراوان
-
پاسخ:
آقای سلام. پیش از این و در ضمن یادداشت های مربوط به اسپانیا بخش هایی از سئوالات شما پاسخ مشروح داده بودم. مختصر این که :
۱. پیوسته و در گفت و گوی از آثار امپراتوری روم باید معلوم کرد که اشاره به کدام روم است: روم شرقی و یا روم غربی. مسلم این که روم غربی، یعنی روم مسیحی، توان و علاقه و سنت و ثروت وضرورت ساخت و سازهای اطراف مدیترانه را نداشته و با نشانه هایی می توان مطمئن شد که آثار معماری رومی در اطراف مدیترانه حاصل پراکندگی مهاجران و گریختگان  هلنیست است.
۲. کشتی رانی در سواحل شمال و جنوب و شرق و غرب مدیترانه، یک کشتی رانی محلی  شمرده می شود. زیرا که بیش از ۱۰۰۰ سال تمرکز نیروی رومی و ۲۰۰۰ سال مجموع آگاهی های فراهم شده به سعی ناخدایان و ملاحان مصری، آشنایی با سواحل شمال و جنوب مدیترانه تا مرز اوقیانوس ها را به یک آشنایی محلی تبدیل می کند.
۳. موضوع ناآگاهی جمعی و عمومی بشر از شمایل و پازل جغرافیای جهان،‌ مطلبی است که در نقشه های رسامی شده ۴۰۰ پیش تایید می شود. گفت و گوی از دولت های متمرکز که اقوامی را اداره کنند همه جا چیزی است شبیه تجمع کلنی یونانیان مهاجر به شرق، که امپراتوری اشکانی معرفی شده اند.
۴. مسلمین به قصد تبلیغات و تدارکات هرگز از شبه جزیره بیرون نرفته اند و هیچ قومی را با فشار به قبول اسلام وادار نکرده اند.
نظرات 0 + ارسال نظر
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد