ستارگان دروغ و خیانت

ستارگان دروغ و خیانت

جمع آوری آراء ، نظرات ، مقالات و یادداشتهای پراکنده ناریا (آقای ناصر پورپیرار)
ستارگان دروغ و خیانت

ستارگان دروغ و خیانت

جمع آوری آراء ، نظرات ، مقالات و یادداشتهای پراکنده ناریا (آقای ناصر پورپیرار)

زیر تیغ فیلتر !

حذف

سه شنبه 13 دی 1390 ساعت 10:15 AM
سلام. گاهی از خودم می پرسم چرا هنوز زنده ام؟ کمی فکر می کنم. اون که ممکن نیست منو فراموش کرده باشه؛ مطمئنم و حدس می زنم احتمالا عزراییل هم فیلتر شده وگرنه تا حالا باید چند باری بهم سر می زد و احوالم رو می پرسید!




اژه‌ای: سایت هاشمی رفسنجانی به دلیل 'مصادیق مجرمانه' فیلتر شده است
غلامحسین محسنی اژه‌ای سخنگوی قوه قضاییه ایران در یک نشست خبری با تایید فیلتر شدن سایت اکبر هاشمی رفسنجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام ایران، علت آن را وجود "مصادیق مجرمانه" در این سایت دانسته است.
آقای اژه‌ای با ذکر اینکه "فیلتر" شدن سایت اکبر هاشمی رفسنجانی از سوی کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه صورت گرفته که مطابق قانون رسیدگی به جرایم رایانه‌ای مصوب سال ۱۳۸۸ فعالیت می‌کند، گفته است که اگر مصادیق مجرمانه‌ای در سایتی دیده شد توسط این کار‌گروه به آن "تا سه بار تذکر داده می‌شود و بعد از آن سایت فیلتر می‌شود."
او این سایت را متعلق به محسن هاشمی رفسنجانی، فرزند رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام ایران دانسته نه خود آقای هاشمی رفسنجانی و افزوده: "‌در مهرماه این کارگروه موارد خلاف را بررسی کرد و تذکر داده شد که پنج یا شش مورد مجرمانه‌ای را که وجود دارد، بردارند. این موارد برداشته شد. بعد از مدتی مجددا هم موارد قبلی و هم موارد جدیدی روی سایت گذاشته شد و دوباره نسبت به رفع آن تذکر داده شد که در این مورد اقدامی صورت نگرفت تا اینکه این سایت در هفتم دی ماه فیلتر شد و الان هم فیلتر است."
سخنگوی قوه قضاییه ایران در حالی از "فیلتر" شدن سایت اکبر هاشمی رفسنجانی سخن گفته است که محمد هاشمی، مسئول دفتر رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام روز جمعه نهم دیماه در گفت و گو با خبرگزاری کار ایران، ایلنا گفته بود: "از شرکتی که خدمات مربوط به سایت آیت الله هاشمی رفسنجانی را ارائه می کند تماس گرفتند و اعلام کردند که به آن ها دستور داده شده است تا سرویس دهی به این سایت را قطع کنند."
محمد هاشمی همچنین گفت که چند روز پیش گروهی "منتسب به گروه نظارت تارنما" پیغامی برای سایت فرستاد که "در آن از مدیریت سایت درخواست شده بود که سایت را پالایش کند و مصادیق پالایش را حذف خطبه های آخرین نماز جمعه آیت الله رفسنجانی اعلام کرده بودند."
به گفته آقای هاشمی، بی توجهی مدیریت سایت به این درخواست "غیرقانونی و تعجب آور" منجر به از دسترس خارج شدن این سایت شد.
غلامحسین محسنی اژه‌ای سخنگوی قوه قضاییه ایران نیز در نشست خبری امروز خود در مورد اینکه آیا میان "فیلتر" شدن سایت اکبر هاشمی رفسنجانی با انتشار خطبه های آخرین نماز جمعه او ارتباطی وجود دارد یا خیر، گفت: "خیر. این دفعه موارد زیادتری وجود داشته است البته در این سایت خاطرات هاشمی وجود دارد ولی موارد خلاف دیگری به صورت زیرنویس یا حاشیه هم وجود داشته است."
پیشتر برخی از منابع خبری، فیلترینگ این سایت را مرتبط با مواضع آقای هاشمی رفسنجانی درباره انتخابات اخیر مجلس خوانده بودند.
این در حالی است که در اواخر سال گذشته مهدی صرامی، معاون مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفته بود: "پایگاه اطلاع رسانی آقای هاشمی رفسنجانی تاکنون در سامانه ثبت پایگاه اینترنتی ایرانی به ثبت نرسیده و لذا مطابق آئین نامه ساماندهی پایگاههای اینترنتی فاقد هویت محسوب می شود و فاقد مجوز قانونی است."
این برای دومین بار است که سایت یک رئیس جمهور سابق ایران فیلتر می شود.
در آبانماه سال گذشته وبسایت شخصی محمد خاتمی اعلام کرد که کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه، سایت (http://www.khatami.ir) را مشمول ماده ۳۲ قانون جرایم رایانه ای تشخیص داده و اعلام کرده بود که از این از ارائه خدمات میزبانی به این سایت در داخل ایران جلوگیری خواهد شد.
پیش از آن نیز اعلام شده بود که پایگاه اینترنتی محمد خاتمی به دستور کمیته "فیلترینگ" مسدود شده است.
بازداشت فرزند یک نماینده مجلس
آقای اژه‌ای در مورد پرونده اختلاس سه هزار میلیارد تومانی از شبکه بانکی ایران نیز سخن گفته و از جملهتعداد نمایندگان مجلس که در رابطه با این پرونده مورد تحقیق قرار گرفته‌اند را چهار نفر اعلام کرده است.
سخنگوی قوه قضاییه ایران در این مورد از بازداشت پسر یکی از نمایندگان مجلس در ارتباط با این پرونده خبر داده و اتهام او را "سنگین" خوانده است.
او افزوده است: "این فرد، فرزند شخصی که در هیات رییسه مجلس است، نیست اما وی فرزند یکی از نمایندگان مجلس است و اتهامش هم سنگین است."
پیشتر برخی منابع خبری ایران از بازداشت علاءالدین بروجردی رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در ارتباط با پرونده اختلاس سه هزار میلیارد تومانی خبر داده بودند اما او این موضوع را تکذیب کرد.
دامینیک چیلکات، سفیر پیشین بریتانیا در ایران نیز در جریان حمله افراد معترض به سفارتخانه بریتانیا در تهران، علاءالدین بروجردی را به همراه علی لاریجانی رییس مجلس ایران به دخالت در این ماجرا برای تقویت وجهه انقلابی خود در آستانه انتخابات مجلس متهم کرد و مشخصا گفت که آقای بروجردی "به دلیل کشیده شدن نامش در پرونده بزرگترین اختلاس تاریخ بانکداری ایران" به دنبال انحراف افکار عمومی بوده است.
قوه قضائیه ایران پیشتر نیز گفته بود که آقای بروجردی را احضار کرده ولی او هر گونه دخالت در این پرونده را قویا رد کرده و ذکر این اتهامها را "کار انتخاباتی" رقبای خود عنوان کرده بود.





'گزارش کمیسیون اصل ۹۰ درباره سخنان احمدی‌‌نژاد نهایی شد'
سیدفاضل موسوی دبیر کمیسیون اصل ۹۰ مجلس خبر داده که گزارش این کمیسیون درباره صحبت‌های محمود احمدی‌‌نژاد رییس جمهور ایران مبنی بر اینکه مجلس در راس امور نیست، نهایی شده است.
آقای موسوی در گفت‌و‌گو با خبرگزاری کار ایران (ایلنا) گفت:‌ "اظهارات احمدی‌نژاد در مورد در راس امور بودن مجلس یکی از محورهای سوال کنندگان از رئیس جمهور است که بررسی آن به کمیسیون اصل ۹۰ واگذار شده است."
دبیر کمیسیون اصل ۹۰ مجلس به ایلنا گفته معمولا بین یک تا دو هفته زمان برای بررسی مستندات لازم است و "طبق روال قانونی همه سوال کنندگان باید از دفاعیات طرف مقابل قانع شوند."
بر اساس ماده ۱۹۷ آئین نامه داخلی مجلس، رئیس جمهور موظف است ظرف مدت یک ماه از تاریخ دریافت سوال در جلسه علنی مجلس حضور یابد و به سوال پاسخ گوید مگر با عذر موجه و با تشخیص مجلس.
آقای احمدی نژاد سال گذشته در گفت و گویی با روزنامه ایران گفت که آیت الله روح الله خمینی وقتی مجلس را در رأس امور دانسته بود که نظام حکومتی در ایران پارلمانی بود، در حالیکه اکنون قوه مجریه، قوه اصلی است.
پاسخ:
آقای حذف. حالا مگر زنده ای؟!
نظرات 0 + ارسال نظر
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد