ستارگان دروغ و خیانت

ستارگان دروغ و خیانت

جمع آوری آراء ، نظرات ، مقالات و یادداشتهای پراکنده ناریا (آقای ناصر پورپیرار)
ستارگان دروغ و خیانت

ستارگان دروغ و خیانت

جمع آوری آراء ، نظرات ، مقالات و یادداشتهای پراکنده ناریا (آقای ناصر پورپیرار)

سیروس ایزدی

منصور

چهارشنبه 25 آبان 1390 ساعت 12:50 PM
سلام استاد
در لینکی دوستان گذشتند، آقای سلیمی نمین می گوید به شما گفته است که نظریه پوریم را آقای دکتر سیروس ایزدی برای اولین بار مطرح کرده است.
با جستاری در اینترنت به سایت زیر برخوردم:
http://shaalchy.persianblog.ir/post/497
متعلق به امیر حسین اکبری شالچی
ایشان خاطراتی از آقای سیروس ایزدی در آلمان نقل می‌کند از جمله: « من فقط عضو «جوانان توده» بودم و بعد که رفتم شوروی، هم عضو خود حزب کمونیست شوروی شدم. عضو حزب کمونیست شوروی بودم، نه توده‌ای. می‌دونی چرا اینا [ایرانیان چپی مقیم برلین] باهام لج‌اَن؟ چون خودشون توده‌ای اعلامیه‌پخش‌کن بودن ولی من عضو خود حزب کمونیست شوروی؛ بِهِم حسودی‌شون می‌شه.» البته همیشه می‌گفت: «حزب توده یه خدماتی هم داشته.» منظورش همیشه خدمات فرهنگی بود. چندین بار از قول یک ایرانی با خنده به من گفته بود: «این حزب توده هیچ کاری نکرد، فقط زبون این افغانیا رو درست کرد.» این سخن را از آن رو درست می‌دانست که کتاب‌های آن حزب سال‌های سال به افغانستان می‌رفته و دست‌کم روی زبان هموندان حزب دمکراتیک افغانستان کارگر می‌افتاده است. همچنین بارها به من گفته بود: «همین فارسی‌نویسی هم از توده‌ای‌ها شروع شد.» در این زمینه بیشتر نظرش به طبری و به‌آذین بود. از افراشته هم به‌خوبی یاد می‌کرد.
نظرتون راجع به ادعای سلیمی نمین چیه؟
آیا آقایان امیر حسین اکبری شالچی و دکتر سیروس ایزدی را می شناسید؟

پاسخ:
آقای منصور. شالچی را نمی شناسم ولی با سیروس ایزدی یک دوران کوتاه حشر و نشر در باب خیانت های همه جانبه رهبران حزب توده در دفتر کارم داشته ام و به یقین او حتی به میزان جمله ای هم در باب پوریم مطلب ندارد. اگر کسی چنین نوشته ای از او دیده است، آدرس بدهد و  طبیعتا تا زمان دریافت چنین نشانه ای ناگزیر ادعاهای سلیمی باطل است.ایزدی  معتقد بود که مقالات طبری غالبا نرجمه درس نامه های دانشگاه دولتی مسکو در زمینه های مختلف است که او به نام خود مصادره کرده و چند فقره از ان ها را نشان داد که ادعا او را تصدیق می کرد. خود او  به نوعی شدیدا باستان پرست و لائیک بود.
نظرات 0 + ارسال نظر
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد