ستارگان دروغ و خیانت

ستارگان دروغ و خیانت

جمع آوری آراء ، نظرات ، مقالات و یادداشتهای پراکنده ناریا (آقای ناصر پورپیرار)
ستارگان دروغ و خیانت

ستارگان دروغ و خیانت

جمع آوری آراء ، نظرات ، مقالات و یادداشتهای پراکنده ناریا (آقای ناصر پورپیرار)

اعیان نشین یهود در آن زمان و هم امروز هم

منصور

دوشنبه 9 آبان 1390 ساعت 04:58 AM
سلام علیکم
به مانند هوشنگ سیحون که ید طولایی در مقبره سازی برای شخصیتهای مجعول یهود داشته  ابوالحسن خان صدیقی هم در زمینه مجسمه سازی برای این افراد گرد و خاک زیادی به پا کرده است. ایشان برای بسیاری از این گله ی  شخصیتهای تخیلی مجسمه ساخته است از جمله : فردوسی در میدان فردوسی، مجسمه خیام در پارک لاله تهران، مجسمه نادرشاه افشار در مشهد و ابوعلی سینا حافظ سعدی مولانا امیر کبیر شاه عباس امامقلی خان کاشف السلطنه  و ....
جالب این است که ایشان را هم شاگرد کمال الملکی می‌دانند که هویت حقیقی ندارد و داستانهای زیادی از شاگردی وی نزد کمال‌الملک نقل شده است. اطلاعات بیشتر در لینک زیر موجود است. وضعیت خانوادگی و درس خواندن او در آلیانس گویای بسیاری مطالب است. آلیانس مهمترین مرکز یهود در ایران بود که حبیب لوی در کتاب تاریخ یهود ایران در مورد آن شرح مفصلی دارد. شرح حال زیر از آدرس ذیل برداشته شده. براستی با گنگ کارکشته‌ای در درج تاریخ دروغین مواجهیم.
«ابوالحسن‌خان صدیقی در سال ۱۲۷۳[۱] خورشیدی در محلهٔ عودلاجان تهران به دنیا آمد.[۲] پدرش میرزا باقرخان صدیق‌الدوله از اهالی نور مازندران بود اما سال‌ها قبل از تولد ابوالحسن به تهران آمده بودند و ساکن عودلاجان شده بودند که آن زمان از محلات اعیان‌نشین پایتخت محسوب می‌شد. ابوالحسن در هفت سالگی به مدرسهٔ اقدسیه رفت که از مدارس جدید بود و سعیدالعلمای لاریجانی آن را بنیان گذاشته بود. پس از پایان تحصیلات ابتدایی برای ادامه تحصیل به مدرسهٔ-- آلیانس-- رفت و در آن‌جا بدون این که استاد نقاشی داشته باشد شروع به نقاشی کرد؛ نقاشی‌های او روی دیوارهای مدرسه اعتراض مدیران مدرسه را در پی داشت.[۱]»
http://fa.wikipedia.org/wiki/%D8%A7%D8%A8%D9%88%D8%A7%D9%84%D8%AD%D8%B3%D9%86_%D8%AE%D8%A7%D9%86_%D8%B5%D8%AF%DB%8C%D9%82%DB%8C
پاسخ:
آقای منصور. لااقل محله عودلاجان نه فقط محل زندگی یهودیان بی چیز، بل کثیف و مخروبه ترین محله تهران بود همراه دکان هایی که میوه های لهیده و هندوانه های ترش شده و البته دو سه خاخام نشین که موجودات خوراکی را به  شیوه یهودیان سر می بریدند و چون در ذبح یهودی، موجود سر بریده شده تا مدتی زنده می ماند، برای کنترل، حیوان ذبح شده را درون یک بشکه خالی مخصوص این کار می انداختند تا زیاد جنب و جوش نداشته باشد. این که ویکی پدیا عودلاجان را اعیان نشین یهود معرفی می کند برای خانواده ما که سال ها دیوار به دیوار عودلاجان و درست چسبیده به منزل آیت الله بهبهانی زندگی کرده ایم، کاربرد جوک را دارد و بی ارزشی داده های ویکی پدیا را آشکارتر می کند. اعیان نشین یهود در آن زمان و هم امروز هم خیابان فلسطین جنوبی و به صورت انبوه تر محله یوسف آباد است.
نظرات 0 + ارسال نظر
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد