ستارگان دروغ و خیانت

ستارگان دروغ و خیانت

جمع آوری آراء ، نظرات ، مقالات و یادداشتهای پراکنده ناریا (آقای ناصر پورپیرار)
ستارگان دروغ و خیانت

ستارگان دروغ و خیانت

جمع آوری آراء ، نظرات ، مقالات و یادداشتهای پراکنده ناریا (آقای ناصر پورپیرار)

تماس هایی با آقای عبدالله شهبازی

شهاب

دوشنبه 2 آبان 1390 ساعت 10:24 PM
با سلام
استاد! دو بار با آقای عبدالله شهبازی، یکبار در فیس بوک و یک بار بصورت مکاتبه ای (و کوتاه) ارتباط داشته ام، مشکل ایشان در برخورد با مباحث بنیان اندیشی در این است که در اثبات "نبود" پوریم به جزئیات مذکور تاریخی رجوع می کنند و اثبات می کنند که تناقضات گوناگونی در این تاریخ وجود دارد، وقتی که از ایشان بصورت ایمیلی درباب مستند "تختگاه هیچکس" سوال پرسیدم جز سکوت، پاسخی ندادند، در مباحث فیس بوک هم همین مسئله تکرار شد و جز تکرار ادعای پیشین مطلب جدیدی نشنیدم، از نگاهی خیلی خوش بینانه، ایشان عمده ی مطالب شما را بررسی نکرده اند اما می توان این فرض را هم کرد که ایشان نمی خواهند وارد مبحث شوند یا که اصلا مباحث شما را قبول کنند.

نکته ی دیگری که مخالفان شما به تقلید از آقای شهبازی تکرار می کنند، این است که مباحث آقای پورپیرار "علمی" نیست، برای توضیح باید گفت، حتی اگر تعریف امثال پوپر از "علم" و روش تحقیق علمی را اصل بگیریم، باز هم مشخص می شود افرادی که برچسب "غیر علمی" بودن مسئله تحقیق پیرامون "پوریم" را پیش می کشند، از همان منظر تئوریک تعریف "تحقیق علمی" را هم نمی دانند، شاید یک یا دو کتاب "روش تحقیق علمی" برایشان مفید باشد، ولی بعید می دانم.

از نگاه همان "تحقیق علمی"، حتی اگر فرض کنیم که "وقوع پوریم" یک حقیقت تاریخی "نیست"، با مدخل های گوناگونی که توسط شما گشوده، و مبسوط بررسی شده اند، "وقوع پوریم بی گمان دیگر "فرضیه" نیست، و نمی توان از آن بسادگی گذشت، شاید در چند و چون و جزئیات تاریخی آن بشود تردید کرد (همچنانکه آقای شهبازی تردید می کنند) اما در وقوع پوریم و دامنه وقوع پوریم هر گونه موضع مخالفت متعصبانه و متحجرانه (که در محافل به اصطلاح علمی و روشنفکری وجود دارد)، نه تنها علمی نیست، بلکه عقلی هم نیست.

مشکل دیگر آقای شهبازی در تحلیل تاریخ باستان این است که ایشان روشی که در تحلیل وقایع روز دارند، دقیقا در مورد تاریخ باستان هم رعایت می کنند که چنین موضع گیری های غلطی را نسبت به مطالب شما طبیعتا نتیجه خواهد داد.
---
استاد، محققان طب سنتی، گیاهی (بنا ادعا: طب قرآنی)، چون آقای جمشید خدادادی مطالب خوب و موثری برای درمان کسالت های گوناگون دارند، برای سلامتی کامل شما ذهنم دائما مشغول است، پرس و جویی کنید، البته پیشتر به آقای نیسی گفتم ، نمی دانم به اطلاع رساندند یا خیر.

پاسخ:
آقای شهاب. این حضرات، علمی به مطلبی می گویند که تخت جمشید نیمه ساخت را مرکز مدار همه چیز عالم و کورش را منادی حقوق بشر بداند!!! برای اگاهی از مرز بسیار گشوده دلقکی در میان اینان همان کافی است از آن ها در باب مستند تختگاه هیچ کس بپرسید.  بلبل زبانی های شان قطع می شود. از مراحم شما هم ممنونم. زمان و مکان و نحوه مردن جایی ثبت است و نمی توان صلاح دید خداوند را تغییر داد.
نظرات 0 + ارسال نظر
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد