ستارگان دروغ و خیانت

ستارگان دروغ و خیانت

جمع آوری آراء ، نظرات ، مقالات و یادداشتهای پراکنده ناریا (آقای ناصر پورپیرار)
ستارگان دروغ و خیانت

ستارگان دروغ و خیانت

جمع آوری آراء ، نظرات ، مقالات و یادداشتهای پراکنده ناریا (آقای ناصر پورپیرار)

زنان در قرآن

فتح

شنبه 9 مهر 1390 ساعت 3:20 PM
آقای پورپیرار با باز خوانی سوره مبارک نور مشکل حل نشد چون اگر ما با استناد به گفته شما ملک یمین را شریک جنسی بدانیم باید معانی بسیاری از احکام و کلامات قرآنی مانند نکاح،فحشا، متعه ، محصنه  را درک کنیم.
در سوره نور داریم:
الزَّانِیَةُ وَالزَّانِی فَاجْلِدُوا کُلَّ وَاحِدٍ مِّنْهُمَا مِئَةَ جَلْدَةٍ وَلَا تَأْخُذْکُم بِهِمَا رَأْفَةٌ فِی دِینِ اللَّهِ إِن کُنتُمْ تُؤْمِنُونَ بِاللَّهِ وَالْیَوْمِ الْآخِرِ وَلْیَشْهَدْ عَذَابَهُمَا طَائِفَةٌ مِّنَ الْمُؤْمِنِینَ ﴿۲﴾
الزَّانِی لَا یَنکِحُ إلَّا زَانِیَةً أَوْ مُشْرِکَةً وَالزَّانِیَةُ لَا یَنکِحُهَا إِلَّا زَانٍ أَوْ مُشْرِکٌ وَحُرِّمَ ذَلِکَ عَلَى الْمُؤْمِنِینَ ﴿۳﴾
در اینجا زنا کار و مشرک در یک ردیف قرار گرفته اند.
وَالَّذِینَ یَرْمُونَ الْمُحْصَنَاتِ ثُمَّ لَمْ یَأْتُوا بِأَرْبَعَةِ شُهَدَاء فَاجْلِدُوهُمْ ثَمَانِینَ جَلْدَةً وَلَا تَقْبَلُوا لَهُمْ شَهَادَةً أَبَدًا وَأُوْلَئِکَ هُمُ الْفَاسِقُونَ ﴿۴﴾
زن محصنه چه کسی است آیا زنی که شرکای جنسی متعددی را برگزیده صرفا بخاطره دوری از شریکش و انتخاب شریک دیگری از محصنه بودن می افتند یا نه محصنه معنای دیگری بجز پاکدامنی دارد
یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا لَا تَتَّبِعُوا خُطُوَاتِ الشَّیْطَانِ وَمَن یَتَّبِعْ خُطُوَاتِ الشَّیْطَانِ فَإِنَّهُ یَأْمُرُ بِالْفَحْشَاء وَالْمُنکَرِ وَلَوْلَا فَضْلُ اللَّهِ عَلَیْکُمْ وَرَحْمَتُهُ مَا زَکَا مِنکُم مِّنْ أَحَدٍ أَبَدًا وَلَکِنَّ اللَّهَ یُزَکِّی مَن یَشَاءُ وَاللَّهُ سَمِیعٌ عَلِیمٌ ﴿۲۱﴾
ایا آن اشاراتی که در رابطه با فحشا داشتید را کافی میدانید ما به عنوان کسی که مروج نظرات شما هستیم فحشا را چگونه توضیح دهیم آن فحشایی که شیطان به آن امر می کند چیست؟
الْخَبِیثَاتُ لِلْخَبِیثِینَ وَالْخَبِیثُونَ لِلْخَبِیثَاتِ وَالطَّیِّبَاتُ لِلطَّیِّبِینَ وَالطَّیِّبُونَ لِلطَّیِّبَاتِ أُوْلَئِکَ مُبَرَّؤُونَ مِمَّا یَقُولُونَ لَهُم مَّغْفِرَةٌ وَرِزْقٌ کَرِیمٌ ﴿۲۶﴾
خبیثات و خبیثین چه کسانی هستند اصولا خبیث چه مفهومی دارد. و حالا
إِنَّ الَّذِینَ جَاؤُوا بِالْإِفْکِ عُصْبَةٌ مِّنکُمْ لَا تَحْسَبُوهُ شَرًّا لَّکُم بَلْ هُوَ خَیْرٌ لَّکُمْ لِکُلِّ امْرِئٍ مِّنْهُم مَّا اکْتَسَبَ مِنَ الْإِثْمِ وَالَّذِی تَوَلَّى کِبْرَهُ مِنْهُمْ لَهُ عَذَابٌ عَظِیمٌ ﴿۱۱﴾
این آیه از چه جایگاهی اهمیت پیدا می کند از دید نکاح، زنا، فحشاء اصولا آیا دیگر با این اوصاف  تهمت مفهومی دارد؟
وَقُل لِّلْمُؤْمِنَاتِ یَغْضُضْنَ مِنْ أَبْصَارِهِنَّ وَیَحْفَظْنَ فُرُوجَهُنَّ وَلَا یُبْدِینَ زِینَتَهُنَّ إِلَّا مَا ظَهَرَ مِنْهَا وَلْیَضْرِبْنَ بِخُمُرِهِنَّ عَلَى جُیُوبِهِنَّ وَلَا یُبْدِینَ زِینَتَهُنَّ إِلَّا لِبُعُولَتِهِنَّ أَوْ آبَائِهِنَّ أَوْ آبَاء بُعُولَتِهِنَّ أَوْ أَبْنَائِهِنَّ أَوْ أَبْنَاء بُعُولَتِهِنَّ أَوْ إِخْوَانِهِنَّ أَوْ بَنِی إِخْوَانِهِنَّ أَوْ بَنِی أَخَوَاتِهِنَّ أَوْ نِسَائِهِنَّ أَوْ مَا مَلَکَتْ أَیْمَانُهُنَّ أَوِ التَّابِعِینَ غَیْرِ أُوْلِی الْإِرْبَةِ مِنَ الرِّجَالِ أَوِ الطِّفْلِ الَّذِینَ لَمْ یَظْهَرُوا عَلَى عَوْرَاتِ النِّسَاء وَلَا یَضْرِبْنَ بِأَرْجُلِهِنَّ لِیُعْلَمَ مَا یُخْفِینَ مِن زِینَتِهِنَّ وَتُوبُوا إِلَى اللَّهِ جَمِیعًا أَیُّهَا الْمُؤْمِنُونَ لَعَلَّکُمْ تُفْلِحُونَ ﴿۳۱﴾
در اینجا زنان نگاه خود را از چه حفظ کنند؟ اگر قرار به  گزینش شریک جنسی و تعویض آن است.
وَأَنکِحُوا الْأَیَامَى مِنکُمْ وَالصَّالِحِینَ مِنْ عِبَادِکُمْ وَإِمَائِکُمْ إِن یَکُونُوا فُقَرَاء یُغْنِهِمُ اللَّهُ مِن فَضْلِهِ وَاللَّهُ وَاسِعٌ عَلِیمٌ ﴿۳۲﴾
وَلْیَسْتَعْفِفِ الَّذِینَ لَا یَجِدُونَ نِکَاحًا حَتَّى یُغْنِیَهُمْ اللَّهُ مِن فَضْلِهِ وَالَّذِینَ یَبْتَغُونَ الْکِتَابَ مِمَّا مَلَکَتْ أَیْمَانُکُمْ فَکَاتِبُوهُمْ إِنْ عَلِمْتُمْ فِیهِمْ خَیْرًا وَآتُوهُم مِّن مَّالِ اللَّهِ الَّذِی آتَاکُمْ وَلَا تُکْرِهُوا فَتَیَاتِکُمْ عَلَى الْبِغَاء إِنْ أَرَدْنَ تَحَصُّنًا لِّتَبْتَغُوا عَرَضَ الْحَیَاةِ الدُّنْیَا وَمَن یُکْرِههُّنَّ فَإِنَّ اللَّهَ مِن بَعْدِ إِکْرَاهِهِنَّ غَفُورٌ رَّحِیمٌ ﴿۳۳﴾
آنها که نمی توانند یا امکان نکاح ندارند باید منتظر چه فضلی از جانب خدا باشند.و مفهوم این جمله چیست الْکِتَابَ مِمَّا مَلَکَتْ أَیْمَانُکُمْ فَکَاتِبُوهُمْ  آیا ملک یمین در اینجا همان متعه است که درخواستی دارد یا نه این دو متفاوت هستند و کلا تفاوت متعه و ملک یمین چیست؟
چرا در این آیه
یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا لِیَسْتَأْذِنکُمُ الَّذِینَ مَلَکَتْ أَیْمَانُکُمْ وَالَّذِینَ لَمْ یَبْلُغُوا الْحُلُمَ مِنکُمْ ثَلَاثَ مَرَّاتٍ مِن قَبْلِ صَلَاةِ الْفَجْرِ وَحِینَ تَضَعُونَ ثِیَابَکُم مِّنَ الظَّهِیرَةِ وَمِن بَعْدِ صَلَاةِ الْعِشَاء ثَلَاثُ عَوْرَاتٍ لَّکُمْ لَیْسَ عَلَیْکُمْ وَلَا عَلَیْهِمْ جُنَاحٌ بَعْدَهُنَّ طَوَّافُونَ عَلَیْکُم بَعْضُکُمْ عَلَى بَعْضٍ کَذَلِکَ یُبَیِّنُ اللَّهُ لَکُمُ الْآیَاتِ وَاللَّهُ عَلِیمٌ حَکِیمٌ ﴿۵۸﴾
ملک یمین هم ردیف  کسی است که بالغ نشده است . آیا شریک جنسی فقط حق برقراری رابطه جنسی را دارد
با رجوع به سوره نساء باز با سوالاتی مواجه می شویم:
وَإِنْ خِفْتُمْ أَلاَّ تُقْسِطُواْ فِی الْیَتَامَى فَانکِحُواْ مَا طَابَ لَکُم مِّنَ النِّسَاء مَثْنَى وَثُلاَثَ وَرُبَاعَ فَإِنْ خِفْتُمْ أَلاَّ تَعْدِلُواْ فَوَاحِدَةً أَوْ مَا مَلَکَتْ أَیْمَانُکُمْ ذَلِکَ أَدْنَى أَلاَّ تَعُولُواْ ﴿۳﴾
تفاوت نکاح با دختر یتیم و دیگر دختران در چیست . ملک یمین چگونه زنی است.
حالا به قول شما سوال گردن کلفت این است آیا به هر زنی مهر تعلق می گیرد یا به زن محصنه، متعه ، ملک یمین.هر چند بایقین از آیات قرآن به نکاح و متعه مهر تعلق می گیرد اما با چه کیفیتی.
وَاللاَّتِی یَأْتِینَ الْفَاحِشَةَ مِن نِّسَآئِکُمْ فَاسْتَشْهِدُواْ عَلَیْهِنَّ أَرْبَعةً مِّنکُمْ فَإِن شَهِدُواْ فَأَمْسِکُوهُنَّ فِی الْبُیُوتِ حَتَّىَ یَتَوَفَّاهُنَّ الْمَوْتُ أَوْ یَجْعَلَ اللّهُ لَهُنَّ سَبِیلًا ﴿۱۵﴾
وَاللَّذَانَ یَأْتِیَانِهَا مِنکُمْ فَآذُوهُمَا فَإِن تَابَا وَأَصْلَحَا فَأَعْرِضُواْ عَنْهُمَا إِنَّ اللّهَ کَانَ تَوَّابًا رَّحِیمًا ﴿۱۶﴾
از آنچه در مقالات شما در باره فحشا گذشت هنوز نمی توان مرز مشخصی برای آن یافت در رابطه ی زنان و مردان و نکاح و ملک یمین  فحشا را چه باید تعریف کرد.
وَلاَ تَنکِحُواْ مَا نَکَحَ آبَاؤُکُم مِّنَ النِّسَاء إِلاَّ مَا قَدْ سَلَفَ إِنَّهُ کَانَ فَاحِشَةً وَمَقْتًا وَسَاء سَبِیلًا ﴿۲۲﴾
آیا می توان با ملک یمین پدر نکاح کرد یا او را به ملک یمین قبول کرد؟
وَالْمُحْصَنَاتُ مِنَ النِّسَاء إِلاَّ مَا مَلَکَتْ أَیْمَانُکُمْ کِتَابَ اللّهِ عَلَیْکُمْ وَأُحِلَّ لَکُم مَّا وَرَاء ذَلِکُمْ أَن تَبْتَغُواْ بِأَمْوَالِکُم مُّحْصِنِینَ غَیْرَ مُسَافِحِینَ فَمَا اسْتَمْتَعْتُم بِهِ مِنْهُنَّ فَآتُوهُنَّ أُجُورَهُنَّ فَرِیضَةً وَلاَ جُنَاحَ عَلَیْکُمْ فِیمَا تَرَاضَیْتُم بِهِ مِن بَعْدِ الْفَرِیضَةِ إِنَّ اللّهَ کَانَ عَلِیمًا حَکِیمًا ﴿۲۴﴾
آیا تمام محدودیتها برای زنان محصنه است همانطور که گفتم زن محصنه چگونه زنی است ایا زنی است که در نکاح است پس تعریف نکاح چیست؟
و آیا متعه رابطه ای شبهه نکاح است؟
اینها مطالبی است که نه قم ونه نجف به آن دخول جدی نمی کنند و جوابی در خور نمی دهند مفتی و مولوی هم که کل هم منکر هستند. پس می ماند مقالات جناب پورپیرار برای همین خ.استار ادامه این مقالات شدم.  
پاسخ:
آقای فتح. می بینم که به دنبال ستون بلندی از استنتاجات مرقوم داشته اید: «اینها مطالبی است که نه قم ونه نجف به آن دخول جدی نمی کنند و جوابی در خور نمی دهند مفتی و مولوی هم که کل هم منکر هستند». بیاناتی که تا صدور حکم نادیده گرفتن کلی مطالب غیر قابل فهم قرآن فقط چند بند انگشت فاصله دارد! در قرآن کریم همه جا بر رعایت حقوق زن در هر مراتبی که به شما نزدیک می شود حکم شده است نه نهی ارتباط با آنان، که در آیه ۲۴ سوره نساء در صورت ادای اجور بهره گیری از زنان با رعایت های لازم مجاز است.
اما می خواهم با این شامورتی آشنای تان کنم که چه کسان و گروهانی از این ابزار سرکج ترجمه و تفسیر برای سر در گم کردن و بی راهه بردن مطالب قرآن و مردم مومن سود برده اند.
«و به کم خردان اموال شان را که خداوند شما را به سرپرستی آنان گماشته ندهید و از (سود و بهره) آن خوراک و پوشاک شان دهید».
(نساء، ۵ . ترجمه خرم شاهی).
آیا چه می بینید؟ حکم قرآنی نهی خوردن سود پول و دادن و گرفتن ربا
بر باد رفت و فضای مناسبی برای ارسال چند سئوال نو که البته بدون پاسخ می ماند گشوده شد!؟ آسان تر آن که در هر بار رجوع به قرآن ابتدا آیه هفتم از سوره آل عمران را بخوانیم، که پیش شرط ورود به مندرجات کتاب خدا است.