ستارگان دروغ و خیانت

ستارگان دروغ و خیانت

جمع آوری آراء ، نظرات ، مقالات و یادداشتهای پراکنده ناریا (آقای ناصر پورپیرار)
ستارگان دروغ و خیانت

ستارگان دروغ و خیانت

جمع آوری آراء ، نظرات ، مقالات و یادداشتهای پراکنده ناریا (آقای ناصر پورپیرار)

ایجاد انحراف ظریف

رحمانی

پنجشنبه 14 مهر 1390 ساعت 11:30 AM
با سلام خدمت همگی

إِنَّ الَّذِینَ کَفَرُواْ سَوَاءٌ عَلَیْهِمْ أَأَنذَرْتَهُمْ أَمْ لَمْ تُنذِرْهُمْ لاَ یُؤْمِنُونَ(6 بقره)
یُخَادِعُونَ اللّهَ وَالَّذِینَ آمَنُوا وَمَا یَخْدَعُونَ إِلاَّ أَنفُسَهُم وَمَا یَشْعُرُونَ(9 بقره)
به یاد پوریم زدگان و رخداد پلید و ویرانگر پوریم و به امید شناخت کامل پوریم و مشرکان پوریم ساز

با سلام و خسته نباشید خدمت ابرمرد تاریخ شرق میانه
ما فقط و فقط می توانیم بگوییم
اجرکم عند الله

بررسی آماری

این اصل بسیار مهمی است ،
آمار جهت تحقیق است اما در برخی از جامعه ها برای تحمیل ، تحمیق و در نهایت تحقیر خلق خدا کاربرد دارد
شما نیز آمار را جهت تحقیق به کار بگیرید و بی جهت ذهنیات خود را ، همان جامعه آماری واقعی ، فرض نکنید.

برای بحث کلان، آمار کلان لازم است
برای بحث های خرد ، آمار خرد لازم است

یعنی اگر بحثی کلان باشد ، و بازه آماری به اندازه کلانی بحث مذکور نباشد نتیجه لزوما درست نخواهد بود، هر چند در مواردی درست باشد --  در هر صورت استثنائات خاص مد نظر نیستند

قرآن بحث های کلان را مطرح می کند ، پس یک راه شیادی ، برای استدلال و اثبات نادرست گویی در قرآن ، این است که آمار خرد را در مقابل این بحث کلان قرار دهیم. کاری که متاسفانه با ظرافت انجام گرفته است.

توفان نوح یک نمونه از مثالها است ،فرض کنید جزء قوم نوح بودید، اگر بازه آمار گیری را 500 ساله تعریف کنید، مسلما حرف منکران نوح درست بود
سیلی کجا بود ، ابی کجا بود ، توفانی کجا بود ، اگر بازه را 1000 ساله تعریف کنید چه !؟

یک راه شیادی تبدیل یک اصل کلان ، به بحث خرد است که اتفاقا این خرد در ظاهر مطابق با آن کل است
بعد از تثبیت این مرحله ، می توان طرح آمار و اثبات خرد را مطرح کرد، پس آن کل نقض خواهد شد

مثلا ، ربا و اثرات آن شاید در این دنیا هم نمودی داشته باشد ، اما "ما معتقدیم" که بشر از درک آن عاجز است(مثلا معتقدیم ربا خوار آتش می خورد)
نمود این کلان روز معاد مشخص می شود یعنی بعد از مرگ ، زمانی که بشر زمینی در حال حاضر هیچ اطلاع اثباتی از آن ندارد و "ما معتقدیم" که آن می شود که قرآن گفته
دیدن نمودهای خرد از این موضوع دلیل خرد بودن این کلان نمی شود .....
مثلا اگر شما دیدید همسایه ای از شما، ربا خورد و فلان شد دلیل نمونه ای از کلان هست اما دلیل اثبات نیست

پس اولین گام شیاد ،خرد کردن این کلان است، به این عنوان که هر که ربا بخورد در این دنیا بیچاره می شود، فلان می شود ...... دقت کنید گفته می شود "در این دنیا"
بعد که همه این اصل غلط را قبول کردند ، حالا بعد از مدتی مثال می آورند ، فلان همسایه ما یا مثلا یهودیان ربا خوارند و در ناز و نعمت ...
حالا همه به شک می افتند و این می شود که در توجیه برای ربا خواری باز می شود

کاری بسیار حرفه ای است که شما بتوانید یک کلان را از کلان بودن بیندازید و خرد جلوه اش دهید، اگر موفق به این کار بشوید ، به راحتی آن کلان را می توانید از اعتبار بیندازید
اگر این اصل را قبول داریم که قرآن کلان را می گوید ، پس هر جایی دیدید مسائل جزء و خرد جای کل را گرفته و به ویزه اگر این خرد ها با استدلالهای خرد اثبات شوند ، بررسی کنید شاید چنین شیادی ای صورت گرفته تا کلان قرآن از کار بیفتد
--------------------------------------------------------------
اسلام هیچ چیزی را از قلم نینداخته ، حتی ناخن و حکم آن را ..................
بوی تغییر کلان به خرد از این گونه افاضات به شدت آشکار است

"و اگر نبود، روشنگریهای استاد کامل، ما هم در بهترین حالت کدخدامنشی بیش ، نمی شدیم!!! چنانکه اینهمه مسلمان مخلص ،کدخدامنشی بیش نشده اند؟!"

وَقُلْ جَاء الْحَقُّ وَزَهَقَ الْبَاطِلُ إِنَّ الْبَاطِلَ کَانَ زَهُوقًا

با تشکر فراوان
نظرات 0 + ارسال نظر
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد