ستارگان دروغ و خیانت

ستارگان دروغ و خیانت

جمع آوری آراء ، نظرات ، مقالات و یادداشتهای پراکنده ناریا (آقای ناصر پورپیرار)
ستارگان دروغ و خیانت

ستارگان دروغ و خیانت

جمع آوری آراء ، نظرات ، مقالات و یادداشتهای پراکنده ناریا (آقای ناصر پورپیرار)

تعارفات شاگردانه

یکشنبه 10 مهر 1390 ساعت 02:42 AM
جناب رضا-۱
بنده تا کنون ترجمه ای از آن کتاب ندیده ام.
جناب ماقال
زندگی و مرگ مادی در مورد تمام موجودات است. حیات معنوی و واقعی انسان بسیار وسیعتر است. خداوند وقتی در قرآن در مورد انسان سخن می گوید راجع به موجودی غیر منحصر به این دنیا سخن می گوید و الا عذاب و پاداش بی معنی است. حیات مادی خیلی اوقات بایپاس می شود مثلا انسان در حالت جنینی یا نوزادی می میرد.حیات مادی در واقع حیات حیوانی ماست.
دوست عزیز ، هستی ما از خداست. اما آنچه مد نظر من بود و شما و تمام دوستان دیگر هم بخوبی منظورم را متوجه شدید حیات حیوانی را به حیات معنوی می نگارد، در واقع زندگی بی معنی عین مردگی است انگار که اصلا به دنیا نیامده ای. و چه بسا بدتر از آن زیرا اگر بدنیا نیامدن را صفر بگیریم، در ظلالت و جهالت مردن برابر منهای بینهایت است. من در واقع ممنون خدایم هستم که مرا در معرض نور هدایت قرار داد خدای متعال خود نیز نادانی را به مردگی تشبیه کرده است.(6،122) (45،21) (30،52) (27،80) او بارها تذکر می دهد که مرده را از زنده و زنده را از مرده بیرون می آورد (10،31) ، (3،27) ، (6،95)  آیا این خروج از مردگی به زندگی و بالعکس نمی تواند از هدایت به گمراهی رفتن و بالعکس باشد؟ شاید بارها شنیده باشید که می گویند فلانی دلش مرده است، یا روحش مرده است در حالیکه می دانید جسمش زنده است. چگونه کسی که حیات حیوانی خود را بوسیله کسی (مثلا پزشک) باز می یابد خود را مدیون او می داند ولی من که حیات ابدی خود را باز یافته ام خود را مدیون پورپیرار ندانم. این تنها بدلیل خدمتی است که او به بشریت می کند و الا نیازی به آن ندارد همانگونه که خدا به پیامبر می فرماید که بگو در قبال آنچه می کنم از شما تمنایی ندارم و اجرم با خداست. اگر این را شرک بدانیم پس اگر کسی را بجرم قتل قصاص کنیم هم مرتکب شرک شده ایم زیرا مرگ و زندگی در دست خداست و ما به این دلیل قاتل را قصاص کرده ایم که او را موجب مرگ می دانیم و در مرگ مقتول او را با خدا شریک کرده ایم.
«آیا کسى که مرده بود و زنده‏اش گردانیدیم و براى او نورى پدید آوردیم تا در پرتو آن در میان مردم راه برود چون کسى است که گویى گرفتار در تاریکیهاست و از آن بیرون‏آمدنى نیست این گونه براى کافران آنچه انجام مى‏دادند زینت داده شده است (۱۲۲) » (انعام)
پاسخ:
دوست عزیز. من در آن اندازه که اعلام می کنید، نیستم.
نظرات 0 + ارسال نظر
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد