ستارگان دروغ و خیانت

ستارگان دروغ و خیانت

جمع آوری آراء ، نظرات ، مقالات و یادداشتهای پراکنده ناریا (آقای ناصر پورپیرار)
ستارگان دروغ و خیانت

ستارگان دروغ و خیانت

جمع آوری آراء ، نظرات ، مقالات و یادداشتهای پراکنده ناریا (آقای ناصر پورپیرار)

حجاب برای بانوان

خسروی

پنجشنبه 3 شهریور 1390 ساعت 12:41 PM
جناب آقای پورپیرار عزیز
با سلام و آرزوی سلامتی و کامیابی.
استاد محترم با توجه به شناختی که از قرآن عظیم الشان دارید آیا امکان دارد نظرتان را در باب وجوب حجاب برای بانوان در قرآن بپرسم. ایا آیه ای که اشاره به توصیه خداوند به پیامبر در باره بر گرفتن جلاب برای زنان مومنه می کند از باب توصیه اخلاقی است و یا اینکه از باب واجب بودن حجاب است؟
با تشکر
پاسخ:
آقای خسروی. حجاب یک پوشش فقهی در اسلام است و صراحت قرآنی ندارد مگر در تاویل ایات.  
 
  
 
 
خسروی
پنجشنبه 3 شهریور 1390 ساعت 7:54 PM
جناب آقای پورپیرار
با تشکر از جواب روشن و صریح حضرتعالی .
چنانچه حجاب صراحت قرآنی ندارد بنابراین معنی آیه 59 سوره احزاب چه خواهد بود. آیا کلمه "جلابیبهن" چه معنی دارد. از اینکه اوقات شریف را می گیرم پوزش میخواهم. چون در اینمورد مورد سوال قرار گرفته ام و از طرفی شخصی  غیر شما را مناسب برای پاسخ به معضلات اینچنینی سراغ ندارم ، مسدع اوقات شدم.
در پناه حق پایدار باشید.

یا ایهاالنبی قل لازواجک و بناتک و نساءالمومنین یدنین علیهن من جلابیبهن ذلک ادنی ان یعرفن فلا یوذین و کان الله غفورا رحیما
پاسخ:
آقای خسروی. اشارات صریح  دو آیه 57 و 58 از سوره احزاب، یک توصیه امنیتی و موقت در موقعیتی مخصوص و جلوگیری از شناسایی توسط دشمن و رد احتمال بروز آزارهای بعدی است. این روش و شگرد امروزه در محیط های ناامن سیاسی و مبارزاتی حتی به وسیله مردان دو طرف نیز رعایت می شود.  
 
 
 
 
 
یه نفر
جمعه 4 شهریور 1390 ساعت 10:33 AM
استاد  با عرض سلام خدمتتان
آیات 30 و 31 سوره مبارکه نور  را اگر ممکن است توضیح بفرمایید که در رابطه با پوشش زنان است  یا اینکه این آیات ترجمه دیگری دارند ....
پاسخ:
آقای یه نفر. سرویس اتوبوس رانی مطمئنی به مقصد شهرهای مذهبی در کار است که به آسانی شما را به مرکز استفتاآت و رفع شبهات می رساند.  
 
 
 
نظرات 0 + ارسال نظر
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد