سلام استاد خسته نباشید و خدا قوت.
من کمی با این استدلالتان مشکل دارم . منظورم بحث با آقای تبریزلی است در مورد حکم نجس بودن تمام مسیحیان جهان حتی تا دهات و شهر های دور افتاده افریقایی.
استاد اگر به این شیوه استدلال کنیم چون قرآن فرموده اعراب شدیدترین مردم در کفر هستند و یا چون قرآن بارها تورات و انجیل را تصدیق نموده پس امروز هم اعراب کافرترین مردم هستند و قرآن تورات و انجیل کنونی را تصدیق می کند!
البته تایید می کنم که سران کلیسا و کنیسه و سرکردگان و راهبران مسیحیت در جهان که آگاهانه شرک را ترویج می کنند نجس هستند. ولی استاد پس تکلیف دعوت گری و تبلیغ قرآن در جهان چه می شود ؟ پس اینهمه آیاتی که تاکید به مجادله به صورت احسن با اهل کتاب می کند چه می شود ؟ آیا امروز وظیفه ما نیست که مانند مسلمین صدر اسلام و مانند پیامبر گرامی اسلام ندای قرآن را به گوش آن دسته از اهل کتابی که ناخواسته به دام شرک کلیسا افتاده اند (درست مانند پدر و مادر خودمان که بسیاری از عقایدشان در مورد امامان مشرکانه بوده و هست) و قلبی حق پذیر دارند برسانیم ؟
آیا هنگام خواندن قرآن احساس نمی کنید که همان تکالیفی که خدا بر پیامبر قرار داده و با بانگ (قل) و یا (بلغ) پیامبر را ملزم به دعوت گری و روشنگری می نموده بر دوش ما هم سنگینی می نماید ؟
همچنین در مورد مقاله اخیرتان خیلی بهتر می شد که بصورت علمی تر موضوع را دنبال می کردید و مثلا با مقایسه زبان اصلی کتاب مقدس یعنی عبری تورات ۱۵۰ سال پیش با متون عبری کنونی تحریف ها را مشخص می کردید ؟ چون عده ای می گویند استناد به ترجمه های کنونی کتاب مقدس علمی و منصفانه نیست همانطور که نمی توان با رجوع به ترجمه های قرآن مثلا ترجمه الهی قمشه ای ادعای تحریف قرآن را داشته باشیم ؟
مثلا فکر می کنم همان موضوع طوفان نوح مورد مناسبی برای تحقیق باشد که آیا در تورات های قدیم تر از کشف کشتی نوح در ترکیه هم به زبان عبری واژه (( آرارات )) وجود داشته یا یک نامگذاری جدید در تورات است ؟
و یا بحث (تورات و آرامیان) را از نظرز متن اصلی نیز پیگیری می کردید چون این روش بسیار موثر تر است و زبان سرسخت ترین مخالفان را هم می بندد.
با تشکر .