ستارگان دروغ و خیانت

ستارگان دروغ و خیانت

جمع آوری آراء ، نظرات ، مقالات و یادداشتهای پراکنده ناریا (آقای ناصر پورپیرار)
ستارگان دروغ و خیانت

ستارگان دروغ و خیانت

جمع آوری آراء ، نظرات ، مقالات و یادداشتهای پراکنده ناریا (آقای ناصر پورپیرار)

سرمایه داری فعلی جهان

الکی خوش
چهارشنبه 29 تیر 1390 ساعت 00:54 AM
بعضی ها معتقدند که انقلاب آمریکا در واقع انقلابی در برابر سیستم بانکی اروپایی بود که از طریق امپراطوری انگلیس ثروت ملتها رو بالا می کشید (ابرسرمایه داران اروپایی در بالا آوردن امپراتوری انگلیس نقش مهمی داشتند. مثلا با حمایت های مالی انگلیس در برابر ناپلیون و ...). از دل این انقلاب تفکر لیبرتارین بوجود آمد که بازمانده ای از پدران انقلاب آمریکاست. از همان ابتدا آمریکایی ها نسبت به نقش بانک ها در کشورشان خیلی حساس بودند. مثلا ببینید:

Founding Father's Quotes on Banking

Thomas Jefferson
    "I believe that banking institutions are more dangerous to our liberties than standing armies.
Already they have raised up a monied aristocracy that has set the government at defiance. The
issuing power (of money) should be taken away from the banks and restored to the people to
whom it properly belongs." — Thomas Jefferson, U.S. President.

Andrew Jackson
   "If Congress has the right [it doesn't] to issue paper money [currency], it was given to them to be used by...[the government] and not to be delegated to individuals or corporations" — President Andrew Jackson, Vetoed Bank Bill of 1836

James Madison
   "History records that the money changers have used every form of abuse, intrigue, deceit, and violent means possible to maintain their control over governments by controlling money and it's issuance." — James Madison

متاسفانه سالها بعد چیزی که انقلابیون آمریکا از آن وحشت داشتند به وقوع پیوست. امروزه بانک مرکزی آمریکا وابسته به دولت یا کنگره نیست و توسط بانکها اداره می شود!! این سیستم ماهیت غیر آزاد و مخرب خود رو در بحران مالی اخیر به خوبی نشان داد. مستندی هست به نام inside job که نشان می دهد که چگونه همانها که اقتصاد دنیا را به مرز سقوط رساندند مامور اصلاح شده اند با پاداش های کلان! در واقع شعار اقتصاد آزاد دروغی بیش نبود. چرا که در یک اقتصاد آزاد بانک ورشکسته از گردونه خارج می شود و نه اینکه با انتقال پول مالیات دهندگان (مردم) به خزانه های بانک ورشکسته او را به بازی برگردانند. فقط به این بهانه که it is too big to fall!! در واقع این یک بازی ناجوانمردانه است. بازیگران بزرگ به قمار های مالی می پردازند. اگه بردند که نوش جانشان. اگر باختند هم ضررشان از پول مالیات دهنده ها جبران می شود.

جنبش لیبرتارین هنوز هم در آمریکا فعال است. ولی در مقیاسی به مراتب کوچکتر. ایده اصلی این حزب آزادی نوع بشر است. کسی نمی تواند مرا در زمینی که به دنیا آمده ام محدود کند. حتی به نام دموکراسی (که دیکتاتوری اکثریت است) و دولت. این حزب خواهان حذف بانک مرکزی (یا لااقل بازگشت آن به زیر کنترل دولت) - حذف سیستم آموزشی متمرکز - حذف با کاهش مالیات - اتمام دخالت های نظامی آمریکا در دنیاو ...است. مثلا به اظهارات نامزد این حزب در انتخابات ریاست جمهوری قبلی نگاه کنید. ران پاول این شجاعت را داشت که در مناظره های انتخاباتی بگوید: (خلاصه شده)‌ (دلیل حملات ۱۱ سپتامبر به آمریکا تنفری است که در جهان اسلام نسبت به آمریکا به وجود آمده. این تنفر ناشی از دخالت های ما در این کشورها و حضور نظامی مان در سرزمین مقدس مسلمانانست. این دخالت ها باید پایان یابد)
پاول از محدود نماینده هایی بود که بر علیه جنگ عراق رای داد. او بر علیه قطعنامه های حمایتی از اسراییل رای داده...
پاسخ:
آقای الکی خوش. سرمایه داری موجود جهان ماهیت کلاسیک و تعریف شده خود را ندارد، چرا که سرمایه اولیه و حتی در گردش او را بانک ها و نه ذخیره اشرافی  و خانوادگی تامین کرده اند. طبیعی است این سرمایه داری از ابتدا ورشکسته فرهنگ اشرافی و قدرت مدیریت بر نیروی کار جدید را ندارد. چنین سرمایه دار بی هویت در بازپرداخت قسط سرمایه اولیه خود دچار ناتوانی است زیرا با تقسیم مقدار وام نزولی بر خروجی محصول و تولید خود ارقامی به دست می آورد که بازار و خریدار قدرت پرداخت آن را ندارند. هنگامی که سرمایه دار از آغاز ورشکسته، توان پرداخت اقساط سرمایه خود را از دست داد و نامرتبی ریتم و ضربان گردش پول، ربا خواران یهودی نشسته در هیئت مدیره  بانک ها، به سبب دریافت نشدن اقساط اعلام ورشکستگی می کنند و مدعی می شوند مجموع پرداخت نشده ها را دولتی تامین کند که باز هم  تجمع  دیگری از یهودیان است.
نظرات 0 + ارسال نظر
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد