ستارگان دروغ و خیانت

ستارگان دروغ و خیانت

جمع آوری آراء ، نظرات ، مقالات و یادداشتهای پراکنده ناریا (آقای ناصر پورپیرار)
ستارگان دروغ و خیانت

ستارگان دروغ و خیانت

جمع آوری آراء ، نظرات ، مقالات و یادداشتهای پراکنده ناریا (آقای ناصر پورپیرار)

بازار کتاب

حسین محمدی
دوشنبه 20 تیر ماه سال 1390 ساعت 8:45 PM
جواد محقق نویسنده و شاعر در گفتگو با شبکه ایران

وی در واکنش به اظهار نظر برخی نویسندگان مبنی برکمرنگ شدن کتاب در جریان زندگی مردم افزود: اینکه مردم سراغ کتاب نمی‌روند حرف درستی نیست. چرا که مردم ما انصافا نسبت به مردم کشورهای دیگر خوب کتاب می‌خوانند و این همه تو سر مردم زدن و آ ن‌ها را به کتاب نخوانندن متهم کردن اتهام بیجایی است.

وی با اشاره به آمارعنوان کتابهای منتشر شده در سالهای پیش از انقلاب اظهار داشت: کل عناوین کتاب‌های منتشر شده ما درسال ۵۵ با احتساب کتابهای کمک آموزشی وحل المسائل و... روی هم ۲۵۰۰ عنوان در طول سال بود و این آمارطبق آمار منتشر شده در مطبوعات‌‌ همان سالهاست.


محقق ادامه داد: در حال حاضر جمعیت کشورما ۲ برابر شده و این به این معنی است که باید عناوین کتابهای ما ۵ هزار عنوان در سال باشد در حالی که در سال گذشته ۶۵ هزارعنوان کتاب منتشر شده است. پس برخی به جای اینکه مردم را به نخواندن کتاب متهم کنند بیایند حرف‌های عدد و رقمی بزنند و آمار‌ها را مقایسه کنند

این نویسنده و شاعر گفت: مطالعه امروز فقط مطالعه اثر مکتوب نیست بلکه همانطور که در خیابان‌ها مشاهده می‌شود برخی کتابهای صوتی می‌خوانند و همچنین اینترنت سایت‌ها و وبلاگ‌ها جزئی از مطالعات مردم است که باید مورد توجه باشد.


وی اظهارداشت: من اصلا معتقد نیستم که مردم ما کم کتاب می‌خوانند اگر چه نرم مطالعه در کشور می‌توانند بالا‌تر باشد اما با متهم کردن مردم به نخوانندن کتاب نمی‌شود آمار مطالعه را بالا برد بهتر است دوستان به جای این حرف‌ها بیایند وراه حل ارائه دهند.


محقق درپایان افزود: ما اثر خوب و فاخر کم نداریم من به عنوان کسی که بیشترین وقتش را صرف مطالعه می‌کنند عرض می‌کنم که در حوزه‌های مختلف آثار برجسته‌ای وجود دارد که گاهی حسرت می‌خورم که شاید وقت نشود آن‌ها را بتوانم بخوانم.
................................................................
حسین محمدی : ایشان می فرمایند به جای متهم کردن مردم باید راه حل بدهیم؟؟!! راه حل برای چه ؟؟!! مگر نمی گویند مشکلی به نام کتاب نخواندن وجود ندارد؟! ... آقای مهدی-مهدی....اینم میگه تقصیره اینترنته!
پاسخ:
آقای محمدی. برای آگاهی ایشان بد نیست محکوم شوند مدتی قریب یک سال زندگی خود را با خرید و فروش کتاب بگذرانند و با چشم های خود ببینند که کتاب ها خوانده نمی شوند چون محتوا ندارند.
نظرات 0 + ارسال نظر
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد