ستارگان دروغ و خیانت

ستارگان دروغ و خیانت

جمع آوری آراء ، نظرات ، مقالات و یادداشتهای پراکنده ناریا (آقای ناصر پورپیرار)
ستارگان دروغ و خیانت

ستارگان دروغ و خیانت

جمع آوری آراء ، نظرات ، مقالات و یادداشتهای پراکنده ناریا (آقای ناصر پورپیرار)

ختنه و مفهوم امی

توحید
جمعه 3 تیر ماه سال 1390 ساعت 8:14 PM
سلام استاد خسته نباشید .

با کمال تعجب دیدم تقریبا تمام ترجمه های قرآن آیه ۶۱ بقره ؛مصر؛ را ؛شهر؛ ترجمه کرده اند . آیا به نظر شما هدفی پشت این کار هست که در روز روشن مصر را شهر ترجمه می کنند درست مانند یعقوب معرفی کردن اسرائیل؟

در باره این جمله تان :

معلوم است که دیگر نه می توان و نه ضرورت است که ختان بدون دستور خداوند را متوقف کنیم زیرا زمان به میزان کافی به یهودیان فرصت داده است تا تخم های پر بار ده خود را در مزرعه خانواده های مسلمان بپاشند.

مگر این مقالات برای این نیست که اسرائلیات را بشناسیم و از قاموس فرهنگ اسلامنیمان پاک کنیم . علم بدون عمل چه فایده ای دارد ؟ و چرا تصور می کنید همانطور که یهودیان ختان را به مرور وارد فرهنگمان کرده اند ما نمی توئانیم به مرور از فرهنگمان خارجش کنیم ؟ مگر ما اجازه داریم در عین آگاهی حکمی را که بدروغ به خدا نسبت داده شده را اجرا کنیم ؟ طبیعی است که من و هر کس دیگری که این حقایق را می داند با فرزندان خود چنین عملی را انجام ندهد .

در کل اهداف مقالاتتان در معرفی اسرائیلیات را با چنین جمله ای چگونه جمع بندی کنیم ؟

ممنون.
پاسخ:
اقای توحید. نخست آن صاحب فتوا و اختیاری را بیابید که با موضوع ختان برخورد بنیانی کند، زیرا نه درون خانه و نه بیرون آن کسی بدون فتوای مجتهدبه حرف من و شما عمل نمی کند. بنا بر این گشودن جبهه نوی در مقابل هم هنوز که صدای مان را فقط خود می شنویم، بی ثمر است.
در مورد مصر هم عمدتا سرزمین و کشور معنا شده است از جمله: یوسف ۹۹ و ۲۱،
زخزف، ۵۱ و یونس ۸۷.
فرصتی است که در باب لغت امی نیز اظهاراتی بیاورم. در معنای امی، عرب چند منظور را بر  آن مترتب می داند. نخست این که امی وصف کسی است که از ذریه پیامبران نباشد و ذریه ای از او باقی نماند. چنان که قرآن قویم می فرماید. یکی از میان و همانند دیگران.
در عین حال امی به فرزندی می گویند که از تربیت پدری محروم و زیر نظر مادر رشد کند که ناگزیر ار آموزش ها و امکانات پدری از جمله کسب توان خواندن و نوشتن محروم مانده باشد، امریه و اشاره ای که در موارد متعدد تاییدیه قرآنی به همراه  دارد.     
نظرات 0 + ارسال نظر
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد