ستارگان دروغ و خیانت

ستارگان دروغ و خیانت

جمع آوری آراء ، نظرات ، مقالات و یادداشتهای پراکنده ناریا (آقای ناصر پورپیرار)
ستارگان دروغ و خیانت

ستارگان دروغ و خیانت

جمع آوری آراء ، نظرات ، مقالات و یادداشتهای پراکنده ناریا (آقای ناصر پورپیرار)

آشفتگی های فکری

شهاب
پنجشنبه 26 خرداد ماه سال 1390 ساعت 11:42 AM
با سلام دوباره
استاد
پیش از هر چیز از اطاله کلامم عذر خواهی می کنم.
چرا نباید به صاحب نظران بی خدا کرسی اظهار نظر داد؟
شکی ندارم که شما با عمر فکری و تجارب سیاسی و فرهنگی که داشتید و دارید تجارب گران قیمتی را دارید، حدود یک سالیست که در فضای بی دینی و بی خدایی سر می کنم، متن های شما را پیوسته دنبال می کنم و کتب شما را هم با واسطه از دفتر نشر تهیه کرده ام، حنای اندیشه های پوسیده و مخلوط به اسرائیلیات حوزه و اندیشه های افرادی چون عبدالکریم سروش نه برایم رنگی دارد و نه دیگر خیلی برایم پرمایه به نظر می رسد، صراحت و سخن شما بار دیگر مرا متوجه قرآن کرد، دست کم با همین اطلاعات ناقصی که فی الحال از مباحث شما دارم، دیگر نه چون "شفا" مسلکان "تاریخی" یا" سیاسی" به دین نگاه نمی کنم و نه هر چیزی را براحتی قبول می کنم.
اما:
چگونه به کل قرآن ایمان بیاورم در حالی که نمی فهمم چرا باید نادیده به غیب ایمان آورد؟ اصلا غیب چیست؟
اگر قرار است به کل قرآن ایمان بیاورم، چگونه می توانم قصه ی خلقت آدم و حوا را در کنار فرضیه ی تکامل داروین که روز بروز مدارک بیشتری در اثبات ارائه می شود حلاجی کنم؟
چرا باید نماز خواند؟
و از همه مهمتر خدا چیست؟ و سوالی که اکنون ذهن مرا بسیار بخود مشغول داشته است اینکه آیا خدای شخصی، و دارای تشخص، هست یا نیست؟ یا که تنها مفهومی است شامل هستیِ حاضر و غایب و سوالاتی از این دست.
آشفتگی از کلامم پیداست. لطفا مرا راهنمایی کنید
پاسخ:
آقای شهاب. برای دریافت و اشراف در هر حیطه ای از عقل اندیشی باید از سئوالات اولیه شروع کنید. مثلا دنبال این مطلب روانه شوید که آیا قرآن می تواند یک متن زمینی باشد و برای رسیدن به پاسخ لااقل یک بار قرآن را به دقت بخوانید.
نظرات 0 + ارسال نظر
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد