ستارگان دروغ و خیانت

ستارگان دروغ و خیانت

جمع آوری آراء ، نظرات ، مقالات و یادداشتهای پراکنده ناریا (آقای ناصر پورپیرار)
ستارگان دروغ و خیانت

ستارگان دروغ و خیانت

جمع آوری آراء ، نظرات ، مقالات و یادداشتهای پراکنده ناریا (آقای ناصر پورپیرار)

شروع کاربرد ستاره داوود

صبا
یکشنبه 25 اردیبهشت ماه سال 1390 ساعت 07:53 AM
باعرض سلام
آرم ستاره داود ازقرن شانزدهم میلادی به عنوان نمادیهودیت(نه صهیونیسم)شناخته شده است.قبل ازاین تاریخ این نمادبه عنوان محافظ از نیروهای شیطانی شناخته میشده مانند ون یکاد وآیت الکرسی وچهارقل درفرهنگ اسلامی.البته این بدان معنی نیست که پس ازقرن 16میلادی هرکس این نمادرابه کاربرده منظورش اشاره به یهودیت می باشد.مثلاً هلال ماه در زمان ساسانیان اشاره به عنوان سمبل قدرت الهی به کارمی رفته وپس ازاسلام این نمادبه عنوان سمبل اسلام به کارمی رودامانمی توان به قاطعیت گفت اگرنقاش یامعماری دراثرهنری خودچنین سمبلی را به کاربرده،حتمامنظورش اشاره به اسلام است.شایدفقط برای زیبائی ازچنین نمادی استفاده کرده باشد.
پاسخ:
آقا یا خانم صبا.
هیچ خط فاصلی میان یهودیت و صهیونیسم نمی توان رسم کرد. زیرا قرآن یهود را نجس خوانده و نه صهیونیسم را
به نظر می رسد شما در عهد عتیق این مباحثات به سر می برید چون از ساسانیان و غیره سخن می گویید! بد نبود یکی از آن هلال های ساسانی و یا اصولا از ساسانیان آدرسی می دادید.
وقتی بر پرچم اسراییل ستاره داود نقش است، دیگر نمی توان از یهودی نبودن این نمایه چیزی گفت. مسلما خاخام ها ناگهان هوس نکرده اند که دو تا مثلث را درهم فروبرند و در میان پرچم خود بگذارند. به یقین این انتخاب با افسانه های کهن یهود بی ارتباط نیست. به همین دلیل کاربرد این ستاره در عصر جدید، یعنی پس از ورود کشتی ها به اوقیانوس، آگاهانه و حساب شده است. این را هم در محاسبات خود بگنجانید که یهودیان از زمان تخریب معابد سلیمان در زمان و به دست اسکندر، تا حواشی جنگ جهانی دوم ، یعنی به درازای ۲۲۰۰ سال، خود را آفتابی نمی کردند چه رسد به کاربرد سمبول ستاره داود!  
 
 
آمون : گاهی به گاه دلم می گیرد از روابطی که می بینم ! 
نظرات 0 + ارسال نظر
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد