ستارگان دروغ و خیانت

ستارگان دروغ و خیانت

جمع آوری آراء ، نظرات ، مقالات و یادداشتهای پراکنده ناریا (آقای ناصر پورپیرار)
ستارگان دروغ و خیانت

ستارگان دروغ و خیانت

جمع آوری آراء ، نظرات ، مقالات و یادداشتهای پراکنده ناریا (آقای ناصر پورپیرار)

فرزند

elyar45
سه شنبه 13 اردیبهشت ماه سال 1390 ساعت 09:15 AM
با سلام
جناب پورپیرار قبول دارم که این آیه می تواند مثلی باشد اما اینکه می فرماید :
و اذا بشر احدهم بالانثی ظل وجهه مسودا و هو کظیم یتواری من القوم من سوء ما بشر به ایمسکه علی هون ام یدسه فی التراب الاساء ما یحکمون
نشان می دهد که برخی عربها (حداقل) از اینکه صاحب دختر می شدند احساس ننگ می کردند در قسمت دوم مستقیما نفرموده که در خاک دفن کند بلکه به صورت شرطی آورده که تنها 50 درصد این احتمال هست که برخی از آن ها همین کار را می کردند و الا خداوند که با همین ذکر آنان را به این کار تشویق نمی کند! کاش برای این آیه هم ترجمه ای ارائه دهید تا بدانیم شما چه می گویید.

در خصوص آیات آخر سوره شعرا که خود هم چنین ترجمه فرموده اید :
مگر آن ها که به ایمان روی آورند، کار خیر کنند، بسیار خدا را بستایند و  پس از آن سیاه کاری ها به یاری برخیزند که به زودی معنای این دگرگونی را دریابند.

منظور از سیاه کاری فکر می کنم آن شعرهایی است که مزخرف گفته شده اند و باید اکنون کار خوب کنند تا جبران شود که البته تعبیر خوبی است تنها یک نکته م یماند :
منظور از ظالم و مظلوم در این مورد چیست؟ چه کسی به چه کسی ظلم کرده ؟ که کسی که مورد ظلم واقع شده آیا شاعرانند که در معرض ظلم شیطان قرار گرفته اند ؟ (یا شاعران مسلمان در برابر کفار) و کسانی که ظلم کرده اند کیانند که باید بدانند که به کجا رهسپارند؟
پاسخ:
آقای elyar45. هم امروز هم در سراسر دنیا، از ژاپن تا کانادا نوزاد پسر مطلوب تر است. در چین به عنوان یک راه حل ممانعت از بالا رفتن آمار جمعیت، هر خانواده فقط می تواند یک بچه بیاورد. قضیه را دنبال کن تا معلوم شود چه میزان از خانواده ها فرزند دختر خود را به طریقی سر به نیست می کنند، تا مجددا شانس خود را در پسر داشتن بیازمایند و بالاخره خطاب آن آیه و آیه های ضمیمه  به کفار و مشرکین و علی الخصوص به یهودیان است که در آیه۶۰ و  ۶۲ صراحت و وضوح کاملی دارد. برای ارسال این گونه مطالب ابتدا از خاخام راه نمایی بخواه.
نظرات 0 + ارسال نظر
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد