ستارگان دروغ و خیانت

ستارگان دروغ و خیانت

جمع آوری آراء ، نظرات ، مقالات و یادداشتهای پراکنده ناریا (آقای ناصر پورپیرار)
ستارگان دروغ و خیانت

ستارگان دروغ و خیانت

جمع آوری آراء ، نظرات ، مقالات و یادداشتهای پراکنده ناریا (آقای ناصر پورپیرار)

آیا کتاب اسلام و شمشیر تفسیر است ؟

توحید
سه شنبه 30 فروردین ماه سال 1390 ساعت 7:41 PM
سلام

دوست گرامی آقای نیسی ، شخصا کلام خدا یعنی قرآن را بی نیاز از تفسیر و تاویل بندگان می دانم . البته همگی می دانیم که در قرون اولیه اسلامی قرآن دایه مهربان تر از مادری به نام مفسرین نداشته و مسلمین خیلی سهل و راحت با قرآن ارتباط برقرار می کردند و به گواه صدها برگ و لت قرآن نوشته قدیم ، شاهدیم که هیچکدام از این لت نوشته ها کوچکترین حاشیه نویسی و توضیحی ندارند ، درحالیکه حتی در قرآن های چاپ کنونی کشور عربستان گاها با چنین حاشیه نویسی ها که در حکم پرانتز های معروف مترجمین فارسی است مواجه هستیم .

بهترین راه در شرایط کنونی فراهم کردن بستر ارتباط مستقیم مسلمین غیر عرب با قرآن و زدودن خرافات و جعلیات و اسرائلیات در قالب شان نزول و حدیث و روایت و ... است ، هر چند نابودی اباطیل و خرافات یهود ساخته به قرآن و تخریب باورهای غلط غیر قرآنی و دعوت مسلمین به نو اندیشی قرآنی در قالب مقالاتی مانند اسلام و شمشیر 46 تا 49 (که شما نام آن را تفسیر بگذارید یا هرچیز دیگر) ظاهرا روش و راهی است نا گزیر ، برای سوق دادن مسلمین به قرآن اندیشی و زدودن همه منابع غیر قرآنی از باورهای قرآنی .
پاسخ:
آقای توحید. مطالب اسلام وشمشیر و مقالاتی در یادداشت های ایران شناسی بدون دروغ، تفسیر خوانده نمی شود، فقط برداشت های دشمنانه از کتاب خدا را عیان می کند که مثلا ما ملکت ایمانهم را کنیز معنا کرده اند!
نظرات 0 + ارسال نظر
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد