ستارگان دروغ و خیانت

ستارگان دروغ و خیانت

جمع آوری آراء ، نظرات ، مقالات و یادداشتهای پراکنده ناریا (آقای ناصر پورپیرار)
ستارگان دروغ و خیانت

ستارگان دروغ و خیانت

جمع آوری آراء ، نظرات ، مقالات و یادداشتهای پراکنده ناریا (آقای ناصر پورپیرار)

قرآن و آیندگان

توحید
شنبه 27 فروردین ماه سال 1390 ساعت 9:39 PM
با سلام مجدد

استاد گرامی نکته رفتاری قابل تامل و ستایشی که از شما سراغ دارم که چه در متن مقالات اسلام و شمشیر و چه در دیدار حضوری قابل شهود و شهادت صادقانه است ادب و نزاکت و خشوع دوست داشتنی و صمیمانه شما در برابر کلام عظیم خداوند یعنی قرآن مبین است .

در مورد پاسختان ولی من قانع نشدم . اگر این استدلال را که رمز گشایی برخی واژه ها به عهده آیندگان است بپذیریم پس دچار یک دور تسلسل باطل می شویم چرا که آیندگان هم با این برداشت امر را محول به آیندگان خود می کنند .

در ثانی شما از طرف دیگر و البته طبق قرآن گفته اید که تاویل آیات متشابه را کسی جز خدا نمی داند و از طرف دیگر در کامنت اخیر گفته اید که رمز گشایی متشابهات محول به آیندگان است که این گفته تان متناقض است .

از طرفی فکر نمی کنم اموری مانند صلاه و رقبه و زنا و ما ملکت ایمانکم و قتال و ... متشابهات قرآن و دین باشند ! به نظرم مضمون آیه چیز دیگری است .

پاسخ:
آقای توحید. کافی است توجه کنید که نصب حروف مقطعه بر سر سوره هایی از سوی خداوند، مسلما برای هوش آزمایی قاریان نبوده است. این اشارات و آن کلمات دیگر، مثلا زنا و رقبه و غیره  که اینک معنای کامل آن ها را نمی دانیم به زمان خود به سعی کسانی رمز گشایی خواهد شد. توجه کنید که ماجرای طوفان و کشتی و نوح تا همین اواخر در مجموعه رموز قرآن قرار داشت. از فحوای آیه بدون ابهام معلوم است که متشابهات الفاظی از قرآن اند که برای فهم آن نیازمند تاویل می شویم.
نظرات 0 + ارسال نظر
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد