ستارگان دروغ و خیانت

ستارگان دروغ و خیانت

جمع آوری آراء ، نظرات ، مقالات و یادداشتهای پراکنده ناریا (آقای ناصر پورپیرار)
ستارگان دروغ و خیانت

ستارگان دروغ و خیانت

جمع آوری آراء ، نظرات ، مقالات و یادداشتهای پراکنده ناریا (آقای ناصر پورپیرار)

تاریخ و دانه های پوک آن

صالح
چهارشنبه 24 فروردین ماه سال 1390 ساعت 4:46 PM
با عرض سلام خدمت استاد گرامی و دوستان عزیز

بر اساس آنچه که درباره مبارزات رئیسعلی و یارانش با اشغالگران انگلیسی ادعا میشود (؟) و فقط در یک مورد درگیری مسلحانه رئیسعلی با نیروهای اشغالگر انگلیسی که شامل بر  5000 سرباز بوده اند ، اکثر آنها را به هلاکت رسانده و از بین برده اند !

اگر چنین ادعایی را هم " فرضا " صحیح در نظر بگیریم پس ما باید امروزه شاهد گورستان کشته شدگان « جنگی » هزاران سربازان انگلیسی بدست رئیسعلی دلواری و یاران مبارزش در خطه بوشهر باشیم (؟) و اگر همین مسئله قبرستان انگلیسی ها و " تاریخ و علت فوت " آنها را ، با حوادث و رویدادهای ساختگی  انقلاب و مبارزان مشروطه مورد بررسی قرار داده و مطابقت نماییم ، خواهیم دید که هیچ کدام از این مسائل با همدیگر همخوانی و برابری نداشته و از حقیقت بدور است و روایت آقای آیدین قشقایی در مورد رئیسعلی دلواری قابل قبول تر است .

http://www.pghrc.ir/old/pages/old/poplab/culture/goor.htm
پاسخ:
آقای صالح. محتویات آن جوال مملو از دانه های پوک، یعنی تاریخ رسمی و دروغ پایه ایران،  که در قریب صد سال اخیر بر دوش اندیشه ملی بار کرده بودند، با نشتر بنیان اندیشی شکافته و محتویات عقیم آن در مسیر تحقیقات جدید ریخته شد. طبیعتا آن یکی دو مشت غله ای که چون عباس میرزا و کمال الملک و فتح علی شاه و امیر کبیر و ماجرای مشروطه و ظهور و غروب اشباح فرهنگی و سیاسی و بازی هایی چون زردشتیگری و ماجرای باب و رشد درویشیگری در انتهای این جوال، ریزش کندتری خواهد داشت و چنان که از اطراف می شنوم اندیشه هایی را به خارش انداخته و گفتار و برداشت از تاریخ معاصر را به صورت یک تالیف جمعی درآورده است. شاید اینک برای کسانی نحوه به ظاهر درهم ریخته این بازبینی بنیان اندیشانه قابل فهم تر شده باشد.
نظرات 0 + ارسال نظر
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد