ستارگان دروغ و خیانت

ستارگان دروغ و خیانت

جمع آوری آراء ، نظرات ، مقالات و یادداشتهای پراکنده ناریا (آقای ناصر پورپیرار)
ستارگان دروغ و خیانت

ستارگان دروغ و خیانت

جمع آوری آراء ، نظرات ، مقالات و یادداشتهای پراکنده ناریا (آقای ناصر پورپیرار)

تناقض ظاهری در نظریات

مسعود سنجری
جمعه 22 بهمن ماه سال 1389 ساعت 12:53 PM
آقای حمید
با روشی که شما در پیش گرفته اید راه بر هر بحث مفید و سازنده ای بسته می شود. از تحقیقات جدید استاد فرمودید که البته اشتباه فرمودید و اینگونه نیست. من از محضر استاد پورپیرار عذرخواهی می کنم چون پاسخهای ایشان به شما را کامل و دقیق می دانم فقط یادآوری می کنم که استاد در بررسی های خود از دو نقطه انطلاق به سمت نتایج حرکت می کنند بدین صورت که ابتدا با فرض صحت اسناد موجود بر مبنای دلایل مشهود به اشکالات و تناقضات آنها می پردازند و سپس بار دیگر با علم مسبق به عدم صحت و اعتبار آن اسناد با توجه به واقعیت های عینی و ملموس نتایج را بیان می کنند. اگر کسی به هر دلیل به این موضوع توجه نکند تصور خواهد کرد که در مسائل طرح شده توسط استاد پورپیرار تناقض وجود دارد که صد البته این طور نیست.
اما در خصوص پوریم باید توجه داشت که ذکر این واقعه در تورات به آن بعد عقیدتی نیز می بخشد تا یهودیان از خلال آموزه های آن به اهمیت مظلوم نمایی و جلب عواطف دیگران برای کسب همکاری و همراهی در غلبه بر دشمان قوم یهود پی ببرند. همانگونه که تاکنون با مظلوم نمایی در موضوع هلوکاست تایید و همکاری جهانی را در جنایات خود در منطقه ما بدست آورده اند و فراتر از آن هر گونه مقاومت و مخالفت با سیطره طلبی یهود در سطح جهانی را تحت عنوان آنتی سامیتیزم محکوم و سرکوب کرده اند. لذا وجود داستان پوریم در تورات در چند بعد برای ملت یهود اهمیت دارد و از آن جمله اولا : لزوم حفظ صفوف و وحدت بین یهودیان به علت وجود تهدیدات و ثانیا: همکاری در تمام نقاط جهان برای کسب عواطف مردم عالم و دولتها در همکاری علیه دشمان قوم مظلوم یهود. برای رسیدن به هدف اول لازم است تا موضوع پوریم از خلال برگزاری جشن های سالیانه به فرد فرد ملت یهود تاکید شود و برای رسیدن به هدف دوم باید کشتار صورت گرفته در آن از دید جهانیان دور بماند تا به مظلوم نمایی قوم یهود آسیب وارد نکند.
اگر به دقت ملاحظه کنیم خواهیم دید که استاد پورپیرار با پرداختن به موضوع پوریم در حقیقت ارکان نظام عقیدتی یهودیان را در برهم زدن و آشفته کردن فرهنگ بشری به لرزه درآورده است. آنوقت عده ای نظیر شما با عقاب الهی شمردن نابودی تمدن های موجود در منطقه ضمن تبرئه یهودیان از گناهان پیشین و کنونی، آنان را بعلت مستثنی شدن از این عقوبت تا جایگاه شعب الله المختار بالا می برید.
نظرات 0 + ارسال نظر
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد