ستارگان دروغ و خیانت

ستارگان دروغ و خیانت

جمع آوری آراء ، نظرات ، مقالات و یادداشتهای پراکنده ناریا (آقای ناصر پورپیرار)
ستارگان دروغ و خیانت

ستارگان دروغ و خیانت

جمع آوری آراء ، نظرات ، مقالات و یادداشتهای پراکنده ناریا (آقای ناصر پورپیرار)

تبرئه کنندگان یهود

حمید
چهارشنبه 20 بهمن ماه سال 1389 ساعت 09:44 AM
جناب استاد ضمن تشکر ازشما فرمودی اید که پرسش عمده  این که چرا انقطاع شامل قوم یهود نشده
بنده هم قبلا درین خصوص عرض کردم تنها قوم یهود نیست که شامل انقطاع نشده اند بلکه اعراب هم دچارانقطاع نشده اند.به دلیل وجود خانه ی خدا که در زمان حضرت ابراهیم بنا(یا تجدید بنا) شده است وقدمت آن که بیشتر از رویداد به قول شما پوریم می  باشد و وجود تجمع انسانی در اطراف  آن نمی توان گفت که اعراب هم تازه به این منطقه مهاجرت کرده اند. آیا می توان گفت چون آنها هم که جان سالم ازین واقعه بدربرده اند پس در از بین بردن اقوام شرق میانه دست داشته اند؟
هر چند باز بنده تاکید دارم بعلت وسعت وعمق فاجعه آن رویداد نمی تواند عاملی انسانی- زمینی داشته باشد. به نظر من قدمت اقوام نمی تواند دلیل قویی برای پیدا کردن متهم باشد تادر جمع ناظران آنها را شناسایی کرد.
بنده در پی تبرئه کردن هیچ قومی نیستم وانصافا شما هم آنقدرکه به عواقب و پیامدهای پوریم پرداخته اید یک صدم آن هم به اصل پوریم وامکان وقوع آن نپرداخته ید. شما به عواقب وآثار بجای مانده از ان واقعه به طور کامل و مبسوط پرداخته و راه را بر هر منکر رویدادن آن بسته اید اما در پیدا کردن عامل آن با نهایت احترامی که برای شما قایلم ضعیف عمل کرده اید.
پاسخ:
آقای حمید. مطالبی را که برای چندمین بار مطرح می کنید، به سبب طرح سئوال ابتدایی امکان اجرا، بر شما لباس تبرئه یهود می پوشاند و در حالی که مطلب آسمانی شناختن فاجعه پوریم طیق بحث مستقلی در یادداشت های قبل به تفصیل رد شده بود، به دنبال مسئول و مجری آن اقدام هولناک می گردید که چیزی شبیه پرسش درباره امکان فنی اجرای مقبره ها در مصر چند هزاره پیش است که البته بی پاسخ ماندن و دشواری ساخت، عینیت  آن ها  را منتفی نمی کند. حالا هم بهانه دوام اعراب را می آورید که اصلا در حوزه حادثه پوریم نبوده اند. به طور خلاصه در این باره اندیشه کنید که برای جاعلان صدها شاعر و فیلسوف و عارف و پزشک و منجم و ناصح و ده ها حاکم و امپراتور قدر قدرت و رنگارنگ در قیافه و قبای اقتدار نیمی از جهان و سازندگان چنگیز و تیمور و هلاکو و مولدان و مولفان چند صد جلد کتاب و به صحنه کشاندن لااقل هزار تابلوی رنگی  مینیاتور و غیره، نباید اجرای پوریم به مدد یک قوم خون خوار اجیر، کار دشواری شناخته شود، با این همه جواب این پرسش چند باره را هم نداده اید که اگر تنبیه خداوندی موجب انهدام ساکنان شرق میانه شده است، پس چرا یهودیان، یعنی همان مولفان تاریخ جهان، در تمام سطوح ماجرای پوریم را پنهان کرده اند؟!
نظرات 0 + ارسال نظر
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد