ستارگان دروغ و خیانت

ستارگان دروغ و خیانت

جمع آوری آراء ، نظرات ، مقالات و یادداشتهای پراکنده ناریا (آقای ناصر پورپیرار)
ستارگان دروغ و خیانت

ستارگان دروغ و خیانت

جمع آوری آراء ، نظرات ، مقالات و یادداشتهای پراکنده ناریا (آقای ناصر پورپیرار)

تضارب آراء !

تسنن
سه شنبه 5 بهمن ماه سال 1389 ساعت 9:48 PM
با سلام

آیا می دانید که اهل تسنن موقع وضو گرفتن سر و پای خود را می شویند ؟ بر خلاف دستور صریح قرآن که خداوند می فرماید.


یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا إِذَا قُمْتُمْ إِلَى الصَّلَاةِ فَاغْسِلُوا وُجُوهَکُمْ وَأَیْدِیَکُمْ إِلَى الْمَرَافِقِ وَامْسَحُوا بِرُءُوسِکُمْ وَأَرْجُلَکُمْ إِلَى الْکَعْبَیْنِ ۚ وَإِن کُنتُمْ جُنُبًا فَاطَّهَّرُوا ۚ وَإِن کُنتُم مَّرْضَىٰ أَوْ عَلَىٰ سَفَرٍ أَوْ جَاءَ أَحَدٌ مِّنکُم مِّنَ الْغَائِطِ أَوْ لَامَسْتُمُ النِّسَاءَ فَلَمْ تَجِدُوا مَاءً فَتَیَمَّمُوا صَعِیدًا طَیِّبًا فَامْسَحُوا بِوُجُوهِکُمْ وَأَیْدِیکُم مِّنْهُ ۚ مَا یُرِیدُ اللَّـهُ لِیَجْعَلَ عَلَیْکُم مِّنْ حَرَجٍ وَلَـٰکِن یُرِیدُ لِیُطَهِّرَکُمْ وَلِیُتِمَّ نِعْمَتَهُ عَلَیْکُمْ لَعَلَّکُمْ تَشْکُرُونَ ﴿٦﴾(سورة المائده آیه ٦)



ای اهل ایمان، چون خواهید برای نماز برخیزید صورت و دستها را تا مرفق (آرنج) بشویید و سر و پاها را تا برآمدگی پا مسح کنید، و اگر جُنُب هستید پاکیزه شوید (غسل کنید) و اگر بیمار یا مسافرید یا یکی از شما را قضاء حاجتی دست داده و یا با زنان مباشرت کرده‌اید و آب نیابید در این صورت به خاک پاک و پاکیزه‌ای روی آرید و به آن خاک صورت و دستها را مسح کنید (تیمّم کنید). خدا نمی‌خواهد هیچ گونه سختی برای شما قرار دهد، و لیکن می‌خواهد تا شما را پاکیزه گرداند و نعمت خود را بر شما تمام کند، باشد که شکر او به جای آرید. (٦)

جالب است که شیعیان آن حضرت که پیرو قرآن و پیامبر می باشند را رافضی و خود را که دستور صریح قرآن را رد می کنند را پیرو سنت پیامبر می دانند.


در ضمن این تنها یک مورد از مواردی  زیادی است که بر خلاف دستور قرآن وپیامبر عمل میکنند.
 
 
 
 
 
 
تشیع
چهارشنبه 6 بهمن ماه سال 1389 ساعت 12:02 PM
با سلام

آیا می‌دانید شیعیان بر خلاف دستور صریح قرآن موقع وضو دست خود را از آرنج به سمت کف دست می‌شویند؟

آیا می‌دانید شیعیان بر خلاف دستور صریح قران مبنی بر دوری از شرک درگیری ادعیه‌ای مانند توسل و مقوله‌ای مانند شفاعت هستند که بوی واضح شرک از آن بیرون می‌آید؟

برادر عزیز به جای پرداختن به این جزئیات و اثبات بر حق بودن دکان خویش، فکری برای حل کردن معزل تفرقه بین مسلمین بکنید

هم شیعه دکان و هم سنی برادر من و هر دو از اسلام واقعی به دور هستند. یکی کمتر و یکی بیشتر

و هر کدام هم به شکلی شرک می‌ورزند

پس بابت دکان خویش خیلی خوشحال نباش و وقتی شادمانی کن که توانسته باشی مفاهیم بنیان‌اندیشی را به یکی از دکان‌پرستان بقبولانی 
 
 
 
 
 
سئوال
چهارشنبه 6 بهمن ماه سال 1389 ساعت 5:14 PM
سلام بر استاد
و دوستان

سئوالی در رابطه با (وَامْسَحُوا بِرُءُوسِکُمْ وَأَرْجُلَکُمْ إِلَى الْکَعْبَیْنِ) داشتم.

درک برطرف شدن بوی پای فردی پس از انجام مسح پا به روشی که هم اینک مشمول شیوه وضوء اهل تشییع میباشد برای من مشکل است!(از شیوه وضوء گرفتن اهل تسنن هم زیاد نمیدونم)

آیا برامدگی پا همان قوزک پا نیست؟
امْسَحُوا ، همان کشیدن دست تر بر پا میباشد؟
و ...

ممنون میشم راهنمایی کنید
پاسخ:
آقای سئوال. شست و شوی دست ها به شیوه اهل تسنن با آیه منطبق تر است، که الی المرافق می گوید. شیعیان دست ها را من المرافق می شویند نه الی المرافق. چنان که در مورد مسح پا و سر شیوه شیعیان به دستور ایه نزدیک تر است که الی الکعبین را مسح می کشند. چند باری شاهد بوده ام که اهل تسنن پا را به طور کامل می شویند ولی سر را فقط مسح می کشند.    
 
 
  
 
 
بدون تعصب
پنجشنبه 7 بهمن ماه سال 1389 ساعت 12:28 PM
ازنظرقواعد صرف ونحوی ثابت کرده اند که شستن پاهامنظور آیه است.ازنظرعقل ومنطق وبهداشت هم بازشستن پاهامسلماارجح تراست.کمترین عوارض نشستن پاهابوی گندی است که داخل تمامی مساجد اهل تشییع را میگیردوخواندن نمازرابرای نمازگذارمشکل می کند.
کاش فقط مشکل وضورو داشتیم.مسایلی همچون امام پرستی وبرتری دادن امامت به نبوت.اعتقادبه امام زمان که نافی ختم نبوت است یاوجه ی دینی بخشیدن به زناتحت نام صیغه.خوردن رباونزول تحت نام بانکداری اسلامی ودههامشکل ازین قبیل که براصول اعتقادیمان تاثیرگذاربوده است ازین سشتن پاهابسی مهمتراست
پاسخ:
آقای بدون تعصب. قواعد صرف و نحو ملاک نیست، صریح آیه به این قواعد ساخت مکتب داران، نیازی ندارد و تاثیر نمی گیرد.  
 
 
 
آمون : لازم بود در کنار هم باشند این کامنت های مسئله دار !
نظرات 0 + ارسال نظر
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد