ستارگان دروغ و خیانت

ستارگان دروغ و خیانت

جمع آوری آراء ، نظرات ، مقالات و یادداشتهای پراکنده ناریا (آقای ناصر پورپیرار)
ستارگان دروغ و خیانت

ستارگان دروغ و خیانت

جمع آوری آراء ، نظرات ، مقالات و یادداشتهای پراکنده ناریا (آقای ناصر پورپیرار)

انحراف اذهان با تبلیغات

.شش تبلیغی که نگاه نسل‌های اخیر را
جمعه 17 دی ماه سال 1389 ساعت 5:36 PM
.شش تبلیغی که نگاه نسل‌های اخیر را تغییر داد

شرکت غول آسای تولید و فروش الماس به نام "دو بییرز" از طریق یک کارزار تبلیغاتی هدفمند و بسیار کارآمد توانست چندین نسل از زنان و مردان را متقاعد سازد که تنها نماد قابل قبول برای رسمیت دادن به یک وصلت یا نامزدی یک حلقه الماس است.

این شرکت در سال ۱۹۴۵ کارزار تبلیغاتی گسترده ای را برای جا انداختن محصول خود آغاز کرد که عنوان آن "الماس همیشگی است" بود.

به اعتقاد بسیاری از کارشناسان آگهی های تجاری، این رشته تبلیغات موفق ترین کارزار آگهی های تجاری در قرن بیستم بود. قبل از این هیچگاه و در هیچ جامعه ای حلقه الماس ارتباطی با ازدواج و یا نامزدی نداشت. اگر تمام ادبیات قرن نوزده و اوایل قرن بیستم را زیر و رو کنید هیچ نشانی از حلقه الماس برای نامزدی نمی بینید.

ولی شرکت "دو بییرز" این مفهوم جدید را چنان در ذهن همگان جا انداخت که گویا از ابتدا چنین بوده است.

نکته در این است که سنگ قیمتی که به نام الماس شناخته می شود، چندان سنگ نایابی نیست ولی سخت ترین ماده طبیعی است و بنابراین یک چنین مفهومی را القا می کند که گویا شئی است برای ابدیت. شرکت "دو بییرز" با برجسته کردن این ویژگی و آمیختن آن با درک و آرزوی مردم از زندگی مشترک و ازدواج، در عالم واقعیت بخش مهمی از فرهنگ جوامع غربی را متحول کرد.

http://www.bbc.co.uk/persian/arts/2011/01/110106_l11_advertisement_vw.shtml
استاد در یکی از پستها اشاره کرده اید که در هیچ دوره ای مسلمانان از انکشتر برای نماد ازدواج استفاده نکرده اند
پاسخ:
آقای شش تیلیغ... شخصا تا دورن اخیر، در منابع موجود،انگشتر زنانه ندیده ام. این مطلبی است که به طور کامل با ورق زدن کتاب انگشتری ها مسلم می شود و نزدیک به تمامی نمونه های انگشتر مردانه، یا مهر صاحب آن و یا کاربرد مذهبی داشته است. ورود انگشتر به عنوان نمایه وصلت با احتمال زیاد از غرب و در قرون اخیر باب شده است.
نظرات 0 + ارسال نظر
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد