ستارگان دروغ و خیانت

ستارگان دروغ و خیانت

جمع آوری آراء ، نظرات ، مقالات و یادداشتهای پراکنده ناریا (آقای ناصر پورپیرار)
ستارگان دروغ و خیانت

ستارگان دروغ و خیانت

جمع آوری آراء ، نظرات ، مقالات و یادداشتهای پراکنده ناریا (آقای ناصر پورپیرار)

ژن هنر

الفهرست جعلی
سه شنبه 14 دی ماه سال 1389 ساعت 11:03 AM
هنر به مثابه آنچه دوستان تاکید می کنند گناه است و دروغ. از آن طرف میدانیم که این هنر در همه انسانها وجود ندارد و ژنی خاص است که براساس خواست الهی خلق شده است .چرا خداوند چیزی خلق کرده که کاملا بیهوده و بدرد نخور است؟ میدانیم که حتی چیز لغوی مانند مسکرات را خداوند بیهوده کامل نمی خواند بلکه می فرماید زیانش از نفعش بیشتر است به آن جهت گناه است. حالا اگر این هنر چیز کلا لغو و بیهوده مطلقی است و خداوند بنابه فرمایش شما با هنر و هنرمند سر عدوات دارد چه لزومی بر خلق این ژن بیهوده در انسان داشته است؟ 
 
 
 
 
 
 
علیرضا
سه شنبه 14 دی ماه سال 1389 ساعت 1:42 PM
آقای الفهرست جعلی سلام،

ژن یک کلمه هلندی است که 100 سال از ابداعش میگذرد، چطور شما به این زودی "به اصطلاح هنر" را "ژنتیک" تصور کردید؟ در ضمن الله سبحانه تعالی فرموده است "فاما بنعمت ربک فحدث". نتیجه اینکه اگر آن بیان انسان در راستای "فحدث" باشد، اتفاقا اطاعت دستور قرآن است. مثل مستندی که شما در مورد پرندگان می بینید و با دیدن آیات پروردگار، خضوع و خشوع شما بیشتر میگردد. اما اگر همان مستند پرندگان را با گفتار داروینی و توجیه تکامل تولید کنند، مشمئز میشوید.

پس هرگونه بیانی اگر بر پایه "علم" (یعنی قرآن کریم) نباشد، هوی و هوس من دون الله است و حکم سوره شعرا برای آن جاری است. امیدوارم منظورم را رسانده باشم. این "به اصطلاح هنر" شمشیر دولبه است.
پاسخ:
آقای علی رضا. گفتار آقای الفهرست جعلی به آن می ماند که خداوند برای جور کردن جنس، همه گونه بنده را خلق کرده باشد. بد نیست اصرار کنیم در کجا و چه گونه و از سوی کدام کنکاش کلاسیک، ملی یا جهانی، آن ژن ویژه کشف و معرفی شده است؟!  ضمنا هنر و فلسفه و جامعه شناسی و از این نمط مطالب بی سروته که مثلا نمی تواند پاسخی بر این سئوال ساده بیاورد که افلاطون و یا ابن سینا کتاب های شان را با چه وسیله و بر زمینه چه ماتریالی نوشته اند؟!  
 
 
 
 
 
آمون : این دو کامنت نیز به علت توالی مفهومی ، یکجا درج شد .  
نظرات 0 + ارسال نظر
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد