ستارگان دروغ و خیانت

ستارگان دروغ و خیانت

جمع آوری آراء ، نظرات ، مقالات و یادداشتهای پراکنده ناریا (آقای ناصر پورپیرار)
ستارگان دروغ و خیانت

ستارگان دروغ و خیانت

جمع آوری آراء ، نظرات ، مقالات و یادداشتهای پراکنده ناریا (آقای ناصر پورپیرار)

سکه ها

مسعود سنجری
سه شنبه 23 آذر ماه سال 1389 ساعت 10:05 AM
برادر عظیم الشأن استاد پورپیرار
سلام علیکم

با علم مسبق به یافت نشدن سکه و اوراق نقدی در تمدن های باستانی قاره آمریکا (آزتک ها، اینکاها و مایا ها) وقتی سئوال و جواب هایی را -که زحمت آنرا شما استاد عزیز متحمل شدید -کنار یکدیگر قرار می دهم بیش از پیش در این حسرت می مانم که چرا به مدخل سترگ "فقدان وجود سکه در تمدن های ماقبل پوریم ایران " نپرداخته اید.

سئوال:
آیا سکه های یونانی در یک نظام اقتصادی و به عنوان یک واحد نقدی مورد داد و ستد قرار می گرفته اند یا بصورت هدیه و یادگاری از آنها استفاده می شده است؟
پاسخ:
آقای سنجری. سکه های مهاجران یونانی از نظر ارزش و ماتریال که فقط نقره بود ارزش هدیه و یادگاری را نداشت و چون انواع مختلف داشت کاربرد اقتصادی آن ها  به عنوان برابر نهاد کالا قابل تصور است

سئوال:
استاد با توجه به حجم و گستردگی سکه های جعلی اسلامی- که شما قبلا به آن اشاراتی داشته اید- تاریخ مقرون به صحت استفاده مسلمانان از مسکوکات و اوراق نقدی را از چه دورانی تخمین می زنید؟
پاسخ:
آقای سنجری. هنگامی که پایه های استقرار خلفای راشدین و بنی امیه و بنی عباس و حتی توهم جنگ های صلیبی و استقرار فاطمیون در مصر و غیره و غیره دست تراش یهودیانی است، که سکه های واقعی و یونان پایه را به پارتیان می بخشند، پس هم آنان در ساختن هرنوع سکه به هر نام و از هر زمان ناتوان نبوده اند. در واقع اصولا تشکیل حاکمیتی گسترده در حد ضرب سکه در منطقه شرق میانه مگر در چند قرن اخیر، قابل ارائه نیست، اندک سکه های یافت شده در بنادر جنوب ایران بسیار مختصر و محلی و بی ارزش برای روابط اقتصادی کلان در سده های اخیر است و حکایت از وجود قدرت قوی و متمرکز نمی کند. کافی است به موقعیت و گستره بندر بوشهر در ۱۵۰ سال پیش دقیق شوید.

سئوال:
آیا در تمدنهای باستانی شرق آسیا (چین؛برمه؛کامبوج و ...) و تمدن باستانی مصر نیز آثاری از سکه یا اسناد نقدی یافت شده است؟
پاسخ:
آقای سنجری. در چین سکه های مختلف و با ارزش های گوناگون یافت شده که در مصر نیست و در باب آسیای جنوب شرقی به نمونه ای برنخورده ام.

بدین ترتیب با توجه به عدم وجود مسکوکات و اوراق نقدی در بخش عمده جهان مسکون و متمدن که دلالت بر روش زندگی و روش اقتصادی متفاوت از روش رباخوارانه یهود ساخته فعلی است می توان به تصوری از حجم جنایات این جماعت( از کشتار و قتل عام،تزویر،تاریخ سازی،دین سازی و و و و .... که بر مبنای اشارات الهی در قرآن مصادیق بارز فساد تلقی می شوند) در جهت غلبه و سیطره بر روش زندگی مردم نواحی مختلف جهان دست یافت. سیطره ای که در زمان ما تحت عنوان جهانی سازی هم از آن یاد می کنند و در حقیقت ورود به منظومه یهود ساخته است و  در نهایت جهان را تبدیل به بازاری می کند که در آن برای سود بردن بیشتر همه کار و همه چیز مجاز است.
حادثه پوریم و نظیر جدیدتر آن در محو و نابودی تمدن های باستانی آمریکای لاتین مثالهایی بارز از وحشی گری یهودیان در غلبه و تحمیل روش زندگی خود بر جهانیان است.
استاد گرامی ، امیدوارم تا در زمانی که مناسب می دانید به مدخل دوران ساز "فقدان وجود سکه در تمدن های ماقبل پوریم ایران "بپردازید.

والسلام علیکم
فی امان الله
نظرات 0 + ارسال نظر
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد