ستارگان دروغ و خیانت

ستارگان دروغ و خیانت

جمع آوری آراء ، نظرات ، مقالات و یادداشتهای پراکنده ناریا (آقای ناصر پورپیرار)
ستارگان دروغ و خیانت

ستارگان دروغ و خیانت

جمع آوری آراء ، نظرات ، مقالات و یادداشتهای پراکنده ناریا (آقای ناصر پورپیرار)

هماهنگی آخرین ورژن تورات با جعلیات توسط کنیسه

محمد اوجال اولوتورک
چهارشنبه 17 آذر ماه سال 1389 ساعت 01:54 AM
برادر بنیان اندیش عزیز جناب فتح، سلام
به نظر می رسد «سوء برداشت» شما از برخی از موضوعات مطرح شده توسط استاد، باعث سردرگمی تان شده است. نوشته اید:
« ... پس باید منتظر شد و دید با داستان پوریم و استر چه می کنید چون همه ما (شاید هم من تا اینجا) داستان استر را واقعیت تاریخی و دلیلی برای توقف رشد تمدن می دانم.»

چه کسی گفته است که داستان استر یک واقعیت تاریخی است؟ استاد در هیچ یک از نوشته هایشان چنین چیزی را مطرح نکرده اند. و به گمان من اساسا این، مسئله ای قابل اثبات نیست. وانگهی و مهمتر از آن، استاد در هیچ جا داستان استر مندرج در تورات را «مستند» و «مدرک» وقوع قتل عام پوریم نگرفته اند. اگر به این داستان اشاره شده است، فقط به عنوان «شاهد» ادعای «از پیش اثبات شده» قتل عام پوریم است، نه «مدرک» وقوع آن. به عبارت واضح تر، استاد ابتدا با توجه دادن به قرائن و شواهد مادی متعدد و آوردن دلایل و استدلالات عقلی گوناگون، وقوع قتل عام وسیع و پردامنه ای را در منطقه اثبات کرده اند، سپس و پس از اثبات کامل و قطعی آن، داستان استر را هم «شاهد»ی بر مدعای خود گرفته اند. داستانی که بودن یا نبودن آن، خللی در دلائل وقوع واقعه پوریم ایجاد نمی کند. (و اگر می بینید استاد در یادداشت 104، داستان استر را به عنوان اولین دلیل وقوع پوریم آورده اند، این در واقع، بازی ماهرانه و زیرکانه استاد با مهره های چیده شده توسط خود یهودیان، بر علیه خودشان است، و نه چیز دیگر! ........ چرا فقط یهودیان «زیرک» باشند، کمی هم ما مسلمانان «زیرکی» کنیم، اینطور نیست؟!)
به هر حال، اگر مشکل شما، چگونگی اثبات قتل عام پوریم است، به گمان من برای این منظور، تنها همان مسائل مطرح شده در یکی از جلدهای مجموعه « تاملی در بنیان تاریخی ایران» (دوازده قرن سکوت، کتاب اول: بخش سوم، ساسانیان، قسمت سوم: پیشینه های ناراستی) کافی است!
موفق باشید
پاسخ:
آقای اولوتورک. قضیه به همین صورت است. اگر اثبات نو نوشتن تورات میسر است و  کنیسه نسخه قدیم با فصل استر ندارد، پس گره قضیه باز می شود: کنیسه آخرین ورژن تورات را با  جعلیات تاریخی و فرهنگی و سیاسی خود همآهنگ کرده است.
نظرات 0 + ارسال نظر
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد