ستارگان دروغ و خیانت

ستارگان دروغ و خیانت

جمع آوری آراء ، نظرات ، مقالات و یادداشتهای پراکنده ناریا (آقای ناصر پورپیرار)
ستارگان دروغ و خیانت

ستارگان دروغ و خیانت

جمع آوری آراء ، نظرات ، مقالات و یادداشتهای پراکنده ناریا (آقای ناصر پورپیرار)

کلماتی از غیر

علیرضا
دوشنبه 15 آذر ماه سال 1389 ساعت 8:05 PM
دوستان بنیان اندیش، کلمات فی الواقع مهم هستند:

متوجه شدم که کلمه "آمین" نام خدائی در مصر بوده است که دست بر قضا تخصصش برطرف سازی زخم چشم بوده است. عجبا که پس از دعاخوانی هم حسب اتفاق دودستی برچشم و صورت هم می کشند!!! تحقیق کردم "آمین" در قرآن کریم وجود ندارد و ترجمه آن در زبان عربی هم معنی محترمانه و درخوری ندارد. چرا که نمی شود از خالق به زور تائیدیه استجابت دعا گرفت!! خواستم اطلاع دهم که در قرآن کریم پس از دعاها از عبارات به جائی همچون "انک انت السمیع و البصیر" و غیره استفاده شده است و نه آمین! انشاءالله برگشتی باشد به اصل متن قرآن کریم.

کلمه دیگری که چندی پیش برخورد داشته ام، کلمه انگلیسی Besiege است!! حتما دیکشنری دارید تا معنی کلمه و تلفظ آنرا جستحو نمائید. وقت آن است که توضیح دهند این کلمه اصالتا انگلیسی-نظامی چطور راه به فرهنگ لغات به اصطلاح اسلامی پیدا کرده است؟؟

کلمه بعدی، کلمه "خدا" است که اینطور که خود با چشم خود دیدم، مشرکین هندی هم از سرتاسر دنیا از این کلمه برای رجوع به الهه های خود استفاده میکنند.. جناب استاد، آیا جای وقت این نرسیده که از پروژه هندی سازی سرزمین خالی از سکنه ایران که در همین 200 سال اخیر توسط دولت رذیله ملکه انگلیس انجام گشته پرده برداری کنید؟

پاسخ:
آقای علیرضا. در رپرتوار منابع اسلامی به ابن ندیم جایگاه بلندی بخشیده اند. کتاب او الفهرست نام دارد. بی این که اصولا کلمه فهرست در فرهنگ منطقه جایگاه و معنای معینی داشته باشد!!؟
مگر خداوند ما را به راه راست هدایت کند. آمین.  
 
 
آمون : Besiege با تلفظ بسیج و به معنی محاصره کردن است .  
نظرات 0 + ارسال نظر
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد