ستارگان دروغ و خیانت

ستارگان دروغ و خیانت

جمع آوری آراء ، نظرات ، مقالات و یادداشتهای پراکنده ناریا (آقای ناصر پورپیرار)
ستارگان دروغ و خیانت

ستارگان دروغ و خیانت

جمع آوری آراء ، نظرات ، مقالات و یادداشتهای پراکنده ناریا (آقای ناصر پورپیرار)

کتاب روضة المنجمین

یک دوست
دوشنبه 19 مهر ماه سال 1389 ساعت 11:11 PM
سَلامٌ عَلی عِبادِ اللهِ الصالِحین


آقای پورپیرار

این فقیر کتابی در بابِ نجوم دارد با عنوانِ ( روضة المنجمین ) ، تألیفِ ( شهمردان بن أبی الخیر الرازی ) در تاریخِ ( 466 هجری قمری ) که در مقاله ی سوم ( اعیاد الملل و التواریخ ) در قسمتِ روزهای جهودان از عیدی به نامِ ( بوری ) نام می برد که تلفظی نوپا از لفظِ ( پوریم ) است و در ادامه توضیحی در مورد این عید ذکر می کند .

با ادبِ فراوان می خواستم این خبر را به شما بدهم .

و من الله التوفیق
پاسخ:
آقای یک دوست. ممنون، اما در قرن پنجم امکانات فنی کتاب نویسی فراهم نبوده است. آیا از اصل قرن پنجمی این روضه المنجمین قطعه ای در اندازه چند کلام، در جایی سراغ دارید و آیا می توانید معلوم کنید که این شه مردان بن ابی الخیر رازی، که قلابیگری از سرا پای نام وصله شده اش می بارد، کتاب اش را با چه ابزاری نوشته و بالاخره آیا به نظر شما در شرق میانه اصولا پوریم رخ داده است؟!
نظرات 1 + ارسال نظر
قلی دوشنبه 19 اسفند 1392 ساعت 04:44 ب.ظ

در حال بررسی روضه المنجمین بودم که این یادداشت را دیدم.
در میان مطالب یادداشتی بود در باب تحریف قرآن. که نوشته بود
بدین ترتیب اگر آیات قرآن، از آن زمان که نقطه و اعراب نداشته و به سعی نو مسلمانی غیرعرب، که در صدد فراهم آوردن مرجع و مددی برای محفوظات خویش، لااقل تا پایان قرن سوم هجری بوده و آن را با خطی که تقلید و نه تایید اسلوب نگارش عرب شناخته می شود، بر قطعه پوستی نوشته، تا زمان ما که قرآن در چاپخانه های بزرگ و با مجلدات فراوان تهیه می شود، همگی متنی یکسان را عرضه می کنند، پس ادعای دست بردگی در آن، فرضی بدون سند است و به راستی بارها از خود پرسیده ام چرا یهودیان......
واقعا تحت تاثیر قرار گرفتم. زیر همون امون گفته
آمون : بدبخت هایی هستند که معتقدند آقای پورپیرار معتقد به تحریف در قرآن است. این یادداشت را می توان برای آنها ارسال کرد، با عنایت به تاریخ درج مطلب که بیش از 5 سال از درج آن می گذرد!
بدبخت اونی که روضه المنجمین میخونه
چرند هم جنم میخواد

ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد